شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه تبریک به فاطمه طباطبائی (تبریک ازدواج)

نجف
خانوادگی، تبریک ازدواج
طباطبایی، فاطمه «1»
جلد ۲ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۲۴۹

توضیح تاریخی

  • در شرایطی که ساواک اوضاع را در کنترل دارد و هزینه مخالفت با رژیم را بالا برده است و انتساب به آیت‌الله خمینی و یا همراه داشتن تصویر یا رساله ایشان از جرایم مهم تلقی می‌شود، سید احمد از دختر یکی از روحانیون قم خواستگاری کرد. ساواک هم تذکر داده بود با دست خودتان دخترتان را در آتش نیاندازید و این ازدواج فرجام خوبی ندارد اما جواب نهایی دختر و خانواده‌اش مثبت بود. ر.ک. دایره‌المعارف مصوّر تاریخ زندگی امام خمینی، جعفر شیرعلی‌نیا، نشر سایان، صفحه 142.

بسمه تعالی‌
19 شعبان المعظم 89
مخدره محترمه را سلام وافر می‌رسانم. خوشوقتم از اینکه احمد با فامیل اصیل محترم بزرگی متصل شد. امید است ان شاء الله تعالی در زیر سایه اجداد طاهرینتان خوش و خرم و سعادتمند باشید. ان شاء الله تعالی این وصلت، میمون، مبارک و سرشار از نیکبختی و سعادت دنیا و آخرت باشد. بحمد الله تعالی شما از کرائم اخلاق موروثه از پدر بزرگوار و اجداد پدری «2» و مادر محترمه و معظمه و اجداد مادری «3» برخوردار هستید. امید است ان شاء الله تعالی احمد نیز از این کرامتها برخوردار شود. این جانب از دعای خیر شماها را فراموش نمی‌کنم. خدمت حضرت مستطاب سید العلماء الاعلام و حجت الاسلام آقای سلطانی «4»- دامت برکاته- و علیا محترمه خانم والده «5»- دام عمرها- سلام برسانید. و السلام علیک و رحمه الله.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- همسر آقای سید احمد خمینی.«۲»- آقای سلطان العلماء( از علمای بروجرد).«۳»- آقای سید صدر الدین صدر، و آقای سید حسین قمی.«۴»- آقای سید محمد باقر سلطانی طباطبایی، پدر همسر آقای سید احمد خمینی.«۵»- خانم صدیقه صدر.


امام خمینی (ره)؛ 09 آبان 1348
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: