شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به مسلمانان جهان به مناسبت جنگ سوم اعراب و اسرائیل‌

نجف
جنگ سوم اعراب و اسرائیل (اکتبر 73 م./ رمضان 93 ق.)
ضرورت حمایت از مسلمانان مبارز در جنگ با اسرائیل
مسلمانان جهان
جلد ۳ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۴

توضیح تاریخی

  • اعراب قدرتشان را روی هم گذاشتند تا اسرائیل را شکست دهند. در جنگ پیش که 6 روز به طول انجامید ارتش‌های مصر، سوریه و اردن با حملات برق‌آسا شکست خوردند و حتی ارتش عراق به جنگ نرسید. این بار ارتش عراق هم به آن‌ها پیوست و در راستای خواست مردمشان که از شکست قبلی ناراحت بودند با بررسی دقیق ارتش رژیم صهیونیستی وارد جنگ شدند. اما جنگ رمضان 1352 را هم اسرائیل با حمله پیش‌دستانه با پیروزی به پایان برد. حمدانی، آخرین فرمانده گارد ریاست جمهوری صدام: این شکست، شکست تمام قدرت ارتش‌های عربی بود. از آن پس افسران عربی از اسرائیل می‌ترسیدند. ر.ک. دایره‌المعارف مصوّر تاریخ زندگی امام خمینی، جعفر شیرعلی‌نیا، نشر سایان، صفحه 172.

بسم الله الرحمن الرحیم‌
به مناسبت اوضاع و موقعیت کنونی از کلیه مسلمانان خواستارم که پس از توکل بر خداوند و تمسک بر مبانی قرآن کریم، در کنار نیروهای مسلحی که از سرزمین فلسطین دفاع می‌کنند قرار گیرند، و مال و جان خویش را در راه دفاع از خاک اشغال‌شده فلسطین و رهایی از اسارت و استعمار ناچیز بشمارند.
کلیه مسلمانان- به طور اعم- بویژه روسای کشورهای اسلامی و رهبران کشورهای عربی وظیفه دارند که متحد شوند و با صفوف فشرده و وحدت علیه استعمار و صهیونیسم پیکار کنند و بر منافع امریکا ضربه وارد سازند، و در راه خدمت به ملت مسلمان بکوشند.
من از دولت عراق و سایر دوَل عربی اسلامی که با مال و جان در نبرد تعیین سرنوشت علیه اسرائیل در دو جبهه مصر و سوریه شرکت کرده‌اند، سپاسگزاری می‌کنم و در این ماه مبارک از خداوند- عز و جل- مسالت می‌دارم که مسلمانان را از چنگال استعمار و پیروان آن آزاد سازند و به سرعت ایادی پلیدشان را که کشورهای مسلمانان را به بازی گرفته‌اند قطع کنند.
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 17 مهر 1352

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: