مطلب مرتبط

عید سعید فطر مبارک بادعید سعید فطر مبارک باد
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به عموم مسلمین و دانشجویان (افشای وضع کشور)

نجف
عید سعید فطر
افشای جنایات هیات حاکمه ایران
عموم مسلمین و دانشجویان داخل و خارج کشور
جلد ۳ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۷۰ تا صفحه ۱۷۲

توضیح تاریخی

  • 24 اسفند 1354 در روز تولد رضاشاه نمایندگان مجلس سنا و شورا جلسه مشترکی تشکیل دادند و تصویب کردند تا از سال 1355، تاریخ به نشانه 2500 سال پادشاهی کوروش و 35 سال سلطنت محمدرضا، به 2535 تغییر یابد. آیت‌الله گلپایگانی به شدت اعتراض کرد اما تمام نامه‌نگاری‌های اداری کشور از 1355 بر این اساس انجام شد. ر.ک. دایره‌المعارف مصوّر تاریخ زندگی امام خمینی، جعفر شیرعلی‌نیا، نشر سایان، صفحه 191.

بسم الله الرحمن الرحیم‌
شهر شوال 96
عید سعید فطر را به عموم مسلمین و دانشجویان داخل و خارج کشور و عموم جوانان مسلمان- ایدهم الله تعالی- تبریک می‌گویم. مبارک باد بر شما افراد روشنفکر و متدین که در راه اهداف شریفه اسلام، که ضامن رفاه عموم و تامین معنویات و مادیات بشر است، فداکاری می‌کنید. مبارک باد بر مسلمانانی که در راه دفاع از احکام اسلام و ممالک مسلمین و رهایی از یوغ استعمار و عمال خبیث آن، به حبس و تبعید و شکنجه و قتل تن می‌دهند و برای قطع ایادی ظلم با هر محرومیتی می‌سازند.
فطر، روزی است که خداوند تعالی برای مسلمین عید قرار داده تا با اجتماع خود در نماز و خطابه‌های مناسب با هر عصر، راه و روش خود را در مقابل اسلام و مقابل دشمنان خونخوار آن بیابند؛ گر چه اکنون با تبلیغات مضره، جمعه و جماعت خاصیت خود را از دست داده و برای مسلمین در وضع حاضر عیدی نمانده است.
در هر قطری از ممالک مسلمین فتنه‌ها به دست عمال اجانب برپا است؛ فتنه‌هایی که با اساس اسلام و استقلال ممالک مخالف است. ایران مرکز تاخت و تاز اجانب خصوصاً امریکا و ایادی خبیثه آن است، و بازیگران و کارشناسان خارجی هر روز نغمه ساز می‌کنند برای تضعیف ملت و اسلام عزیز؛ نغمه‌های شومی که هستی کشور را پس از چندی ساقط می‌کند. مخازن بزرگ این کشور زرخیز در مقابل مشتی اسلحه که برای ایران هیچ مصرف ندارد و طریق به کار بردن آن را نمی‌دانند از دست می‌رود. اخیراً شاه- این آلت فعل- زمزمه خرید سه مقابل آنچه تا کنون خریده‌اند کرده و با این ترتیب، ایران در مقابل آهن‌پاره‌هایی بی‌مصرف، از هستی ساقط و پس از چندی مردم با فقر و فلاکت بیش از پیش دست به گریبان می‌شوند.
کارشناسان که می‌خواهند مخازن ما را بی‌مانع به غارت ببرند، برای تضعیف اسلام و محو اسم آن، نغمه شوم تغییر مبدا تاریخ را ساز کردند. این تغییر از جنایات بزرگی است که در این عصر به دست این دودمان کثیف واقع شد. بر عموم ملت است که با استعمال این تاریخ جنایتکار مخالفت کنند؛ و چون این تغییر: هَتْک اسلام و مقدمه محو اسم آن است- خدای نخواسته- استعمال آن بر عموم حرام و پشتیبانی از ستمکار و ظالم و مخالفت با اسلام عدالت‌خواه است.
مردم باید الزاماً برای دودمان چنین جنایتکاران و پنجاه سال خیانت آنها یک سال جشن بگیرند؛ گر چه این نغمه نامیمون هم با فضاحت روبه شد و جز عمال خودشان کسی شرکت نکرد و جز با سرنیزه، کسی روی خوش نشان نداد. مدرسه فیضیه و دار الشفاء پایگاه فقه اسلامی و مرکز احرار و جوانان فداکار، غصب و در حال تعطیل باقی است. در مقابل، به مراکز فساد و فحشا هر چه بیشتر دامن‌زده می‌شود تا جوانان ما را به تباهی کشند و رشد معنوی نکنند و در مقابل خواست اجانب پایدار نباشند.
من با کمال تاسف از وضع ایران، به شما دانشجویان داخل و خارج امیدوارم؛ امید روزی که کشور از لوث وجود اجانب و عمال آنها پاک شود. شما ای جوانان عزیز! یاس به خود راه ندهید، حق پیروز است. این است شمه‌ای از وضع ایران. بسیار [ی‌] دیگر از ممالک مسلمین نیز گرفتاریهای بی‌حد دارند؛ آن لبنان که به مشتی خاک تبدیل شده است، چه خساراتی جانی و مالی که به مسلمین و خصوص شیعیان وارد نشده است؛ اجانب و عمال خائن آنها به جنگهای خانمانسوز دامن‌می‌زنند و مردم را از هستی ساقط کرده‌اند؛ و آن حال فلسطین و گرفتاریهای روزافزون آنجا. آنچه مورد کمال تاسف است، عدم رشد حکومتها و سران قوم است که با دست اجانب به مخالفت با هم برمی‌خیزند.
اکنون بر شما جوانان روشنفکر و دانشمند است که از اوضاع عبرت بگیرید و بر اجتماع خود افزایش دهید و از مخالفتهای بی‌اساس احتراز کنید، و مکتبهای بی‌اساس دیگران را کنار گذاشته، به مکتب مترقی اسلام رو آورید، و در راه حق و محو باطل دست به دست هم دهید، و مردم را از اهداف پاک اسلام با خبر کنید، و از جنایات و خیانات عمال اجانب پرده بردارید؛ و از خداوند متعال استمداد کنید، «انَّهُ وَلِیُّ التَّوْفیق». از خداوند تعالی تجدید مجد اسلام و مبارکی عید سعید مسلمین را خواستارم. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- در صحیفه نور( دوره ۲۲ جلدی)، ج ۱، ص ۲۲۳، تاریخ آبان ۵۵ و در صحیفه نور( دوره جدید)، ج ۱، ص ۳۷۲، تاریخ مهر ۵۵ درج گردیده است.


امام خمینی (ره)؛ 04 مهر 1355

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: