شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه تشکر به آقای میرزا محمد ثقفی (شهادت سید مصطفی)

نجف
شهادت آقای سید مصطفی خمینی
پیام تسلیت
ثقفی، میرزا محمد- تهران «1»
جلد ۳ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۲۸۷

توضیح تاریخی

  • در نیمه شب اول آبان 1356، آیت‌الله سید مصطفی خمینی، به شکل مرموزانه‌ای به شهادت رسید. شهادت ایشان، نهضت اسلامی ایران را جان تازه‌ای بخشید و به شکل انقلابی فراگیر درآمد. ر.ک. سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی، www.irdc.ir

بسمه تعالی‌
عاشورا اعْظَمَ اللهُ لکم الْاجر
به عرض عالی می‌رساند، مرقوم مبارک در این حادثه موجب تشکر گردید. متقابلًا به حضرت عالی تسلیت عرض می‌کنم. امید است که حقوق خودتان را به او احسان نموده، ببخشید. از خداوند تعالی مسالت می‌کنم که او را رحمت فرماید و به ما توفیق دهد که از این رهگذر پر خطر، با سلامت نفس و در خدمت به اسلام و مسلمین بگذریم.
از خداوند تعالی خواستارم که به حضرت عالی سلامت و صبر عنایت فرماید و نقاهت وجود شریف بکلی مرتفع شود. حال خانمْ معلوم، و محتاج به ادعیه خالصه حضرت عالی هستند؛ بحمد الله مزاجاً سلامت هستند. احمد «2» و حسین «3»، دست مبارک را می‌بوسند. خدمت جناب آقای حاج حسن آقا «4»- دامت تاییداته- سلام می‌رسانم و امید دعا دارم. و السلام علیکم و رحمه الله.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- روی پاکت نامه چنین مرقوم شده است:« حضور حضرت آقای میرزا محمد ثقفی- دامت برکاته». «۲»- آقای سید احمد خمینی. «۳»- آقای سید حسین خمینی. «۴»- آقای حسن ثقفی.


امام خمینی (ره)؛ 30 آذر 1356
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: