مطلب مرتبط

سخنرانى در جمع بانوان اردبيل (تأثير حضور بانوان در صف مقدم نهضت)قدرت شما زنان، قدرت الهی استسخنرانی در جمع بانوان اردبیل (تاثیر حضور بانوان در صف مقدم نهضت)
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

سخنرانی در جمع بانوان اردبیل (تاثیر حضور بانوان در صف مقدم نهضت)

تهران، حسینیه جماران
اهمیت و تاثیر حضور بانوان در صف مقدم نهضت
بانوان اردبیل‌
جلد ۱۳ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۲۸ تا صفحه ۱۲۹

بسم الله الرحمن الرحیم‌

مجاهدت بانوان در پیشبرد مقاصد اسلامی‌

شما بانوان محترم که از راه دور آمدید، خوش آمدید و خداوند ان شاء الله، شما را سعادتمند فرماید. ملتی که بانوانش در صف مقدم برای پیشبرد مقاصد اسلامی هست آسیب نخواهد دید. ملتی که [بانوانش‌] در میدانهای جنگ با ابرقدرتها و با مواجه شدن با قوای شیطانی قبل از مردها در این میدانها حاضر شده‌اند پیروز خواهد شد. ملتی که شهید در راه اسلام، هم از بانوان دارد و هم از مردها و شهادت را هم بانوان طلب می‌کنند و هم مردها، آسیب نخواهد دید.
ما امیدواریم به این سیل خروشان ملت که در جلوی آنها بانوان محترم که ارزشمندترین قشرهای ملت هستند و برای پیشبرد آمال اسلامی مجاهدت می‌کنند؛ به ملت ایران تبریک عرض می‌کنم. و باک از هیچ قدرتی نداریم؛ برای اینکه یک ملتی که زن و مردش برای جانفشانی حاضرند و طلب شهادت می‌کنند، هیچ قدرتی با آن نمی‌تواند مقابله کند.
قدرت شما قدرت الهی است. شما بانوان محترم برای خدا قیام کردید و برای خدا در این قیام پایدار هستید و آسیب نخواهید دید.
هر چه می‌توانید این صفهای خودتان را فشرده‌تر کنید و انقلاب را حفظ کنید و به پیش بروید. گوش به حرفهای مفسدینی که می‌خواهند بین شماها تفرقه بیندازند یا شما را از انقلاب دلسرد کنند، ندهید که اینها بلندگوهای شیطان هستند و خدای تبارک و تعالی آنها را ان شاء الله سرکوب خواهد کرد.
من از شما بانوان محترم قدردانی می‌کنم و تشکر می‌کنم که از راههای دور به اینجا تشریف آوردید. خداوند ان شاء الله شما را عزیز و عظیم و مرفه قرار دهد و شما را برای مسلمین و اسلام حفظ کند.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته‌

«۱»- صحیفه نور این سخنرانی را در ذیل تاریخ ۲۷/ ۵/ ۵۹ شمسی آورده است.


امام خمینی (ره)؛ 26 مرداد 1359

صوت مطلب

کیفیت متوسطحجم 2/32 مگابایتبیشتر

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: