مطلب مرتبط

مدیون آنهاییممدیون آنهاییم
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

حکم به آقای مهدی کروبی (رسیدگی به امور فرهنگی و آموزشی فرزندان شهدا)

تهران، جماران
ماموریت رسیدگی به مسائل فرهنگی و آموزشی فرزندان شهدا، اسرا و مفقودین
کروبی، مهدی (نماینده امام خمینی و رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی)
جلد ۲۰ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۸ تا صفحه ۲۹

بسم الله الرحمن الرحیم‌
جناب حجت الاسلام آقای حاج شیخ مهدی کروبی- دامت افاضاته‌
ضمن تشکر از زحمات جنابعالی که مسئولیت ارزشمند سرپرستی خانواده‌های معظم شهدا، مفقودین، اسرا و معلولین را به عهده گرفتید، لازم می‌دانم در امور فرهنگی فرزندان عزیزم، این یادگاران شهیدان و معلولین و مفقودین و اسرا، دقت بیشتر نموده، و آنان را از کودکستان تا دانشگاه به بهترین وجه اداره نمایید. از آنجایی که جامعه اسلامی ما استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی خویش را مدیون ایثارهای غیر قابل ترسیم این عزیزان می‌داند، هر چه سریعتر با وزیران آموزش و پرورش و فرهنگ و آموزش عالی طرحی را تنظیم نموده، و به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم نمایید. اعضای محترم این شورا خود توجه دارند که بزرگترین و خداپسندانه ترین ارزش اسلامی خدمت به فرزندان این عزیزان است. «بنیاد مستضعفین» موظف است تمامی بودجه این کار عظیم را بر عهده گیرد؛ و در صورت کمبود، دولت و «بنیاد شهید» و «بنیاد پانزدهم خرداد» اقدام کنند.
این جانب از حوزه‌های علمیه تقاضا دارم تا در صورت درخواست ورود به آن حوزه‌ها، آنان را یاری، و به طور شایسته تعلیم و تربیت نمایند. صدا و سیمای جمهوری اسلامی برنامه‌هایی را در جهت رشد استعداد و خلاقیت این فرزندان معظم تدوین نماید.
ان شاء الله مردم شهیدپرورمان تا آنجایی که مقدورشان است بدین کار الهی کمک نمایند.
نورچشمان عزیزم توجه خواهند داشت اکنون که رسالت بزرگ پدران بزرگوار خود را به دوش می‌کشند، در راه تهذیب و تحصیل خود، با الهام از روح پر فتوح سربازان امام زمان- ارواحنا فداه- تلاش وافر نمایند، تا با کسب دانش و معنویت اسلامی امور جامعه خویش را به دست گیرند. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
6/ 1/ 65- 15 رجب 1406
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 06 فروردین 1365

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: