شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام تشکر از اعتصاب کنندگان و تاکید بر اجتناب از گرانفروشی‌

تهران، مدرسه علوی
لزوم اجتناب از اجحاف و گرانفروشی
اعتصاب کنندگان (دانشگاهیان، کارگران، کارمندان، کسبه، کشاورزان و ...)
جلد ۶ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۶۹ تا صفحه ۱۷۰

بسم الله الرحمن الرحیم‌
اینک که به خواست خداوند متعال و همت و پیوستگی ملت شجاع و قهرمان ایران انقلاب اسلامی موفقیتهای چشمگیری به دست آورد، لازم دانستم از کلیه اعتصابیون محترم از روحانی، دانشگاهی، فرهنگی، کارگر، کارمندان بخشهای مختلف دولتی و خصوصی، دهقانان، مطبوعات، تجار و اصناف بازار تهران و شهرستانها و عموم بازرگانان، پیشه‌وران و صاحبان مشاغل- ایّدهم الله تعالی- تشکر کنم.
زحمات فراوان و مشکلات زیادی که در طول این مدت تحمل کردید، مورد قدردانی این جانب است. اعتصابات طولانی و سراسری و همبستگی بی‌نظیر شما به دنیا ثابت نمود که حاضر نیستید زیر بار دیکتاتوری و ستم بروید و حاضر نیستید اجانب در کشور شما دخالت نمایند، و برای رسیدن به آرمانهای اسلامی از هیچ گونه فداکاری مضایقه ندارید.
اکنون که به یاری خداوند آماده شروع به کار و شکستن اعتصابات هستید، باید به تذکرات ذیل توجه نمایید:
1- تجار و کسبه و تولید کنندگان باید از اجحاف و گرانفروشی و هر نوع سوء استفاده از شرایط موجود خودداری نمایند و سعی کنند قیمتها کاملًا عادلانه و بر وفق موازین شرعی باشد؛
2- لازم است مساوات و برابری اسلامی را کاملًا در نظر گرفته نسبت به طلبهایی که به صورت چک و یا سفته و یا هر نوع دیگر دارند، مراعات لازم را بنمایند و به بدهکاران‌ مهلت کافی بدهند؛ و از فشار آوردن به کسبه‌ای که به خاطر اعتصابات طولانی متضرر شده‌اند خودداری کنند، و به آنان مهلت داده شود که بتوانند به طوری که فشار بر آنها وارد نشود بدهکاریهای خود را بدهند. من از تجار و بازرگانان انتظار دارم این امر انسانی و اسلامی را توجه نموده و عمل نمایند.
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 28 بهمن 1357
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: