مطلب مرتبط

بيانات خطاب به نمايندگان رابرت موگابه (مبارزه اسلام با نژادپرستى)
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

بیانات خطاب به نمایندگان رابرت موگابه (مبارزه اسلام با نژادپرستی)

قم
مبارزه اسلام با نژادپرستی
اعضای جبهه ملی اتحاد آفریقای جنوب غربی «سواپو» به رهبری رابرت موگابه (رهبر استقلال طلبان زیمبابوه؛ رودزیای سابق)
جلد ۷ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۴۰ تا صفحه ۱۴۱

بسم الله الرحمن الرحیم‌
از شما و رئیستان «1» که پیام برای من فرستاده است تشکر می‌کنم. در اسلام که ما هم دنبال آن هستیم قضیه نژاد و نژادپرستی مطرح نیست. اسلام به رنگ و به صورت نگاه نمی‌کند، میزان را تقوا قرار داده است. اینکه شما از امریکا و سایر دُوَلی که جنایتکارند و ستمکار، شکایت می‌کنید، این اختصاص به شما ندارد، این امریکا و دیگر باند آن در هر جا که هستند، همین طور با اقشار ملتها رفتار می‌کنند. ملت ما بیش از پنجاه سال است که به واسطه انگلستان و امریکا تحت فشار آن رژیم منحوس بود. این قدر جنایت به وسیله حکومت این پدر و پسر در ایران شد که قابل ذکر نیست. مملکت ما در زمان این پدر و پسر به کلی خراب شد و آن چیزی که آباد شد قبرستانهای ما بود. قبرستانهای ما را اینها به واسطه کشتار، پر جمعیت کردند و بلاد ما را تهی. خزائن ما را به اغیار دادند و به اجنبی، و همه چیز ما را پیوسته امریکا و غیر امریکا کردند تا آنکه به خواست خدای تبارک و تعالی ملت ما بیدار شد و با اتکا به خدای تبارک و تعالی و اتحاد کلمه با نداشتن هیچ سازوبرگی قیام کرد، نهضت کرد و همه این اقشار ظلمانی را کنار زد.
من امیدوارم که این رمزی که در ایران رمز پیروزی شد، برای همه اقشار مستضعفین الگو باشد. آن رمزْ وحدت کلمه و اتکا به اسلام بود.
در ملتی اگر اتکا به معنویات پیدا شد بر مشکلات خودشان غلبه می‌کنند. ما شاهد همان بدبختیها و ظلمهایی که شما شاهد بودید، شاهد بودیم بلکه شاید بیشترش را. لکن ما امروز این سد بزرگ را شکستیم و امید است که تا آخر نهضت ما پیروز شود و احکام مترقی اسلام را ما بتوانیم اجرا کنیم. من از خداوند تعالی پیروزی مستضعفین را بر مستکبرین مسالت می‌کنم و سلام مرا به آن قشری که مظلوم هستند و بر ضد ظالم قیام کردند برسانید و آنها را آگاه کنید که با وحدت کلمه می‌توانند پیروز شوند.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته‌

«۱»- آقای رابرت موگابه.


امام خمینی (ره)؛ 06 اردیبهشت 1358

صوت مطلب

کیفیت متوسطحجم 2/86 مگابایتبیشتر

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: