مطلب مرتبط

سخنرانى در جمع پاسداران انقلاب اسلامى قم (مسئله شهادت)
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

سخنرانی در جمع پاسداران انقلاب اسلامی قم (مسئله شهادت)

قم
مسئله شهادت
پاسداران انقلاب اسلامی قم‌
جلد ۷ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۷۶ تا صفحه ۲۷۷

بسم الله الرحمن الرحیم‌

شهادت، انتقال به جهانی فراتر

اگر یک راهی راه حق شد، انسان نباید از شهادت بترسد. وقتی که ما برای اسلام و برای احیای سنت پیغمبر و اقامه عدل بپاخاستیم، نباید از این بترسیم که از ما شهید [می‌شود] شهادت پیدا می‌کند؛ اولادمان شهید می‌شوند، خودمان شهید می‌شویم. این یک سیره‌ای بوده است در اسلام؛ از اول بوده. از اول ... پیغمبر اسلام و ائمه ما فداکاری کردند، شهادت نصیبشان شد، اولاد دادند. حضرت علی بن الحسین به پدر بزرگوارشان عرض می‌کنند که ما به حق نیستیم؟ می‌فرماید چرا، ما به حقیم. می‌فرماید پس، از مردن نمی‌ترسیم: «لا نُبَالِی بِالمَوتِ»؛ کسی باید از مردن بترسد که خیال کند که بعد از مردن خبری نیست، همه‌اش همین است، این زندگانی حیوانی اینکه عقیده‌اش این است که زندگی همین است و دیگر چیز دیگری نیست، خوب، باید این چند روزی که هستش حفظش کند، و بترسد از اینکه از این دنیا برود؛ اما مسلمین، کسانی که اعتقاد به قرآن دارند، اعتقاد به اسلام دارند و برای عالم دیگری موجودیت بالاتری قائل هستند و این زندگی اینجا را یک زندگی حیوانی می‌دانند، زندگی انسانی در یک عالم دیگری، بالاتر از اینجاست، این دیگر ترسی ندارد، خوفی ندارد. انسان از این محل به یک محل دیگری منتقل می‌شود که بهتر از اینجاست؛ بنا بر این، این معنایی که در صدر اسلام هم بوده است، که اصحاب پیغمبر ... استقبال شهادت می‌کردند، برای شهادت از هم پیشی می‌گرفتند، اصحاب حضرت امیر، حضرت سید الشهداء از شهادت استقبال می‌کردند، پیشی می‌گرفتند، این روی همین ایمان راسخ به این بوده است که شهادت یک مطلبی نیست که انسان بکلی از بین برود تا دیگر غیر از این خبری نباشد. شهادت از این عالم منتقل شدن به یک عالم بالاتر، نورانیتر؛ همه چیزش از اینجا بهتر.
بنا بر این ما الآن تکلیف همه‌مان این است که همه‌مان پاسدار اسلام هستیم، همه سرباز اسلام هستیم، و همه باید در این زمانی که قشرهای مختلفی در بین مردم افتاده‌اند و مفسده می‌کنند و می‌خواهند نهضت ما را متوقف کنند یا به عقب برگردانند، همه ما تکلیف داریم که جدیت کنیم که این نهضت جلو برود، و ان شاء الله اسلام به آن طوری که باید، پیاده بشود، و همه نواقص به واسطه اسلام از بین برود.
من از خدای تبارک و تعالی سلامت و سعادت شما جوانها را می‌خواهم، و تشکر می‌کنم از این قوه اراده، از این قدرت بازو، از این زحماتی که شما در راه اسلام می‌کشید. خداوند همه شما را حفظ کند و به سعادت دو دنیا برساند ان شاء الله.



امام خمینی (ره)؛ 23 اردیبهشت 1358

صوت مطلب

کیفیت متوسطحجم 2/13 مگابایتبیشتر

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: