مطلب مرتبط

بيانات خطاب به اقشار مختلف مردم (قدرت ايمان و مقاومت در برابر مشكلات)
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

بیانات خطاب به اقشار مختلف مردم (قدرت ایمان و مقاومت در برابر مشکلات)

قم
مقاومت در برابر مشکلات- قدرت ایمان ملت را
خانواده شهید محمد باقر رحمانی بیجاری (فرمانده سپاه پاسداران بیجار)- گروهی از اعضای جهاد سازندگی- کارکنان صندوق ولی عصر (عج)- اعضای حزب جمهوری اسلامی قزوین‌
جلد ۹ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۹۴ تا صفحه ۴۹۵

بسم الله الرحمن الرحیم‌

مقاومت مردانه در برابر مشکلات‌


نهضت برای اسلام است؛ و شهادت هم برای اسلام. و آنچه که برای اسلام است شرف است و عزت است. و من امیدوارم که شهدای ما به شهدای کربلا ملحق بشوند. و بازماندگان آنها خداوند به آنها صبر عنایت کند؛ و به شما برادرها و همه ما قدرتِ مقاومت. در مقابل مشکلات باید مقاومت به خرج داد. اگر بنا باشد که ما در مشکلات عقب‌نشینی و سستی کنیم، نهضت ما نمی‌تواند پیش برود لکن در مقابل مشکلات باید مردانه قیام و مردانه مقاومت [کرد]. شماها، زن و مردتان، شجاعانه قیام کردید و دست اجانب را کوتاه کردید و دست چپاولگرها را از خزائن مملکتتان کوتاه کردید؛ و شجاعانه باید به پیش بروید و مقاومت کنید.

غلبه قدرت ایمان‌


همان طوری که ایمان، ایمان به خدا در قلبها بود و شما را آن ایمان به خدا هدایت کرد و حس مقاومت به شما داد، و خداوند ایجاد رعب در آنها کرد و با قدرت شیطانی که داشتند شکست خوردند، این ایمان را حفظ کنید تا این نهضت جلو برود. توجه به خدا داشته باشید؛ ایمان به خدا. همان طوری که در صدر اسلام یک جمعیتهای کم و بی‌سازمان بر یک قدرتهای بسیار بزرگ با همه سازمانها که داشتند، قدرت ایمان این‌ جمعیت کم را بر آن جمعیتهای بزرگ با همه سازوبرگی که داشتند غلبه داد، و در ایران هم همان- نظیر صدر اسلام قضیه واقع شد که شماها با سازوبرگ کم در مقابل یک قدرت بسیار بزرگ که مجهز به همه جهازات جنگی بودند قیام کردید، و خداوند با شما همراهی کرد و این قدرت بزرگ را شکست. از حالا به بعد هم با همین قدرت ایمان باید پیش بروید.

جوانان ما آرزومند شهادتند


پیام من به همه دوستان، به همه احبّا، «1» به همه جوانهای برومند- زن و مرد- این است که این قدرت ایمان را حفظ کنید. حق با شماست، و شما ایمان به خدا دارید. خداوند پشتیبان است؛ و کسی که خداوند پشتیبان او باشد از هیچ چیز هراس ندارد. شهادت برای ما فیض عظیمی است و جوانهای ما شهادت را آرزو دارند؛ و ملتی که شهادت را آرزو دارد پیروز است. و شما ملت پیروزید ان شاء الله. خداوند ان شاء الله همه شما را سعادتمند کند؛ هم در دنیا و هم در آخرت.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

«۱»- دوستان، دوستداران.


امام خمینی (ره)؛ 21 شهریور 1358

صوت مطلب

کیفیت متوسطحجم 2/11 مگابایتبیشتر

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: