مطلب مرتبط

سخنرانى در جمع راهپيمايان كفن‌پوش اليگودرز (سياست امريكا)
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

سخنرانی در جمع راهپیمایان کفن‌پوش الیگودرز (سیاست امریکا)

قم
سیاست امریکا، افزایش توطئه‌های داخلی
راهپیمایان کفن‌پوش الیگودرز
جلد ۱۲ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۷۵ تا صفحه ۷۷

توضیح تاریخی

  •  23 آبان 1357 کارتر رئیس‌جمهور وقت آمریکا دستور توقیف تمامی دارایی‌های منقول و غیر منقول ایران در ایالات متحده آمریکا و همچین نقود ایرانی در بانک‌های این کشور را صادر کرد. این عمل در پاسخ به گروگان‌گیری 63 نفر از افراد حاضر در سفارت سابق آمریکا در تهران (لانه جاسوسی) اتفاق افتاد. ر.ک سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی، www.irdc.ir

بسم الله الرحمن الرحیم‌

توطئه برای جلوگیری از استقرار ارکان نظام‌

من امروز شنیدم که آقایان از الیگودرز پیاده تشریف آوردند و اظهار کردند که ما حاضریم که اینجا برای حفاظت تو پاسداری کنیم. من متشکرم از عواطف آقایان، و از زحمات شما تقدیر می‌کنم، لکن راضی نیستم که آقایان اینجا تشریف داشته باشند. تشریف ببرند و ان شاء الله مشغول کارشان بشوند. امریکا نه دخالت نظامی می‌کند در ایران و نه حصر اقتصادی می‌تواند بکند. توطئه امریکا این است که در داخل خود کشور ما کاری بکند که ما نتوانیم این راهی را که رفتیم برویم. توطئه داخلی و به دست اشخاصی که در داخل کشور هستند و از کارکنان آنها هستند. نقشه این است که ایران را جوری نمایش بدهند به خارج که نه دولت می‌تواند اداره کند آنجا را و نه ملت قابل این است که آزاد باشد. در هر جا غائله بپا می‌کنند این شیاطین. و در همه کشور، چه در دانشگاه و چه در شهرستانها و چه در دادسراها، و چه در مراکز قدرت، مراکز انتظامی، همه جا با یک توطئه‌ای می‌خواهند آشوب بپا کنند و نگذارند استقرار پیدا کند این حکومت. الآن که وقت این است ملت با هم مجتمع باشد، و این دو مرحله دیگری که در اساس حکومت اسلامی است به طور شایسته انجام بدهد، یکی قضیه تعیین رئیس جمهور و یکی هم قضیه مجلس شورای ملی، باز توطئه‌ها اوج گرفته است. توطئه‌ها برای اینکه نگذارند رئیس جمهور تعیین بشود. و بعد هم توطئه‌ها برای اینکه نگذارند مجلس شورای ملی برقرار بشود. برای اینکه با برقرار شدن این دو مرحله هم اسکلت حکومت اسلامی تحقق‌ پیدا می‌کند و اینها از حکومت اسلامی می‌ترسند. امریکا ضربه از اسلام خورده است و از اسلام می‌ترسد. ضربه از این جوانهایی که برای اسلام قیام کردند و جان دادند و فداکاری کردند. و از اسلام برای این ضربه می‌ترسد. از این جهت، تفرقه افکنی دارد می‌کند که نگذارد این اجتماعی که با وحدت کلمه، مقاصد خودشان را تا اینجا پیش بردند، بین راه آنها را فلج کند. نقشه این است. صحبت از دخالت نظامی و حصر اقتصادی صحبت است. و بعید نیست برای این باشد که اذهان را منصرف کند از آنی که اساس است. ملت ما باید توجه داشته باشند به این توطئه شیطانی که از همه توطئه‌ها بالاتر است. و او این است که در داخل ما را به جان هم بریزند و در داخل نگذارند یک استقراری پیدا بکند این نظام اسلامی.

حفظ وحدت کلمه و پرهیز از تفرقه‌

شما جوانها که زحمت کشیدید و از راه دور، در این سرما و در آن سرماهایی که در محل خودتان هست آمدید و از اطراف آمدید، از همه جا اینجا آمدید، من تشکر می‌کنم. و شما را هوشیار می‌کنم به اینکه از تفرقه به هر صورتی که هست پرهیز کنید. هر چیزی که موجب تفرقه می‌شود از او پرهیز کنید. هر شعاری که موجب تفرقه می‌شود از او پرهیز کنید. هر تحصنی که موجب تفرقه می‌شود از او پرهیز کنید. هر راهپیمایی که موجب تفرقه می‌شود از او پرهیز کنید. امروز شما احتیاج دارید به وحدت کلمه. امروز بیشتر از دیروز احتیاج دارید و فردا بیشتر از امروز. این وحدت کلمه خودتان را حفظ کنید. از خدای تبارک و تعالی تبعیت کنید که فرموده است: وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا «1» همه به ریسمان بزرگ خدا که اسلام است بپیوندید و تفرقه نکنید. تفرقه موجب این می‌شود که نتوانید مملکت خودتان را به رشدی که باید برسد برسانید. نتوانید حکومت اسلامی را به طوری که شایسته است در دنیا، در کشور خودتان متحقق کنید. و آنها درصدد همین معنا هستند. آنهایی که نمی‌خواهند اسلام تحقق پیدا بکند. آنهایی که‌ نمی‌خواهند جمهوری اسلامی در ایران تحقق پیدا کند. کشورهایی که از اسلام می‌ترسند. از جمهوری اسلامی می‌ترسند. از صدور این جمهوری اسلامی از این کشور به کشورهای دیگر می‌ترسند. آنها در صددند که شما را در بین راه متوقف کنند و نگذارند پیش بروید. شما با هوشیاری، بیداری از تفرقه‌ها بکلی پرهیز کنید.

عزت و اقتدار کشور در پرتو خودکفایی‌

و امر دیگر اینکه، مملکت شما احتیاج به کار دارد. مملکت خرابی است که محتاج به این است که ساخته بشود و ساختن مملکت به دست شماهاست. هر کس در هر جا هست اشتغال به کار پیدا کند و کار را خوب انجام بدهد. نباید ما در ارزاقمان محتاج به خارج باشیم. مملکت وسیعی که برای 150 میلیون جمعیت کافی است- به حسب آن طوری که گفته می‌شود- الآن 35 میلیون در آن زندگی می‌کند و مملکت بیشتر از این گنجایش دارد. زمینهای وسیع دارید. آب دارید. برکات آسمانی دارید. قدرت دارید. قوه دارید. جوان هستید. جوان دارید. عیب است از یک مملکت اسلامی که محتاج باشد در ارزاقش، آن هم به دشمنهای خودش. امریکا که دشمن ماست، ما اگر محتاج به او باشیم برای ما سرشکستگی است. کاری بکنید که خودکفا بشوید و خودتان از این زمین خدا و از این آب خدا ارزاق خودتان را بیرون بیاورید. و امید است ان شاء الله که صادرات داشته باشید شما. خداوند ان شاء الله شما را حفظ کند. و من باز از زحمات شما تشکر می‌کنم و دعا می‌کنم برای شما و خدمتگزار شما هستم.

«۱»- سوره آل عمران، آیه ۱۰۳.


امام خمینی (ره)؛ 17 دی 1358

صوت مطلب

کیفیت متوسطحجم 4/58 مگابایتبیشتر

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: