مطلب مرتبط

مبارزه با دولت آمریکا تا آخر عمرمبارزه با دولت آمریکا تا آخر عمر
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به ملت ایران (امریکا و گروگانهای جاسوس)

تهران، شمیران، دربند
تشکیل هیات بررسی جنایات شاه و دولت امریکا
امریکا و گروگانهای جاسوس
ملت ایران
جلد ۱۲ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۷۵ تا صفحه ۱۷۶

بسم الله الرحمن الرحیم‌
ملت شریف و مبارز ایران! جنایات شاه و امریکا چیزی نیست که احتیاج به اثبات داشته باشد. شاه و امریکا، ما را در تمام زمینه‌ها وابسته نموده‌اند. قتل و ضرب و شَتْم «1» و زندان و تبعید از امور رایج این جانیان بوده است. ما تا آخر عمر، علیه دولت امریکا مبارزه می‌کنیم، و تا آن را به جایش ننشانیم و دستش را از منطقه کوتاه نکنیم، و به تمام مبارزان راه آزادی کمک نکنیم تا آنها را شکست دهند و خود مردم ایران سرنوشت خویش را به دست گیرند، از پای نمی‌نشینیم. برای ما شرق تجاوزگر و غرب جنایتکار فرقی نمی‌کند. ما می‌جنگیم و چون حق پیروز است پیروزیم. سلطه امریکا تمام بدبختیهای ملل مستضعف را به دنبال دارد، و تجاوز شرق متجاوز روی تاریخ را سیاه نموده است. ملت عزیز ایران! بیدار باشید که سالیان دراز مبارزه در پیش دارید، ابرقدرتها برای نابودی شما هر روز نقشه می‌کشند؛ ولی انَّ کَیْدَ الشَّیْطانِ کانَ ضَعیفاً «2» مسئله‌ای که این روزها عنوان شده است، قضیه امریکا و گروگانهای جاسوس امریکایی است که در دست دانشجویان مسلمان و مبارز است. در این مورد مطالبی چند را متذکر می‌شوم:
1- رونوشت کلیه مدارک مربوط به دخالت امریکا و شاه خائن را باید در اختیار هیات بررسی و تحقیق جنایات دولت امریکا و شاه گذاشت؛ و دانشجویان مسلمان هم اگر مدارکی در این مورد دارند، رونوشت آن را در اختیار این هیات بگذارند.
2- ملاقات با گروگانهایی که در پرونده جنایات امریکا و شاه دخالت دارند، برای بازجویی از آنان آزاد است.
3- اگر هیات بررسی، نظر خودش را در تهران، درباره جنایات شاه مخلوع و دخالتهای امریکای متجاوز ابراز داشتند، ملاقات با تمامی گروگانها بلامانع است. بار دیگر پشتیبانی خود را از شورای انقلاب و شخص جناب رئیس جمهور اعلام می‌دارم، و از همه می‌خواهم که آنان را یاری کنند و در پشتیبانی از آنان کوتاهی نکنند. و از همه قشرها می‌خواهم که از اخلاق پسندیده اسلام پیروی نمایند و حقوق برادری را حفظ نمایند. خواهران و برادران عزیزم! امروز روز اتحاد و اتفاق است. امروز روزی است که اگر هماهنگ نباشید، یا گرفتار شرق می‌شوید و یا غرب. هرگز روی یک سخن نایستید و هر چه صلاح این مرز و بوم و ملت و اسلام است، انجام دهید. نهضت ملت شریف ایران برای قطع ایادی دشمنان ادامه دارد؛ و تا امریکا و سایر ابرقدرتها به ستمکاری و جنایات خود ادامه می‌دهند ملت ما به مقابله و مبارزه خود با آنان ادامه می‌دهد، و استقلال همه جانبه خود را با تمام قوا حفظ می‌کند. بر روشنفکران است که هر چه بیشتر در رسوایی ابرقدرتها و قدرتها بکوشند. و امیدوارم که خمینی از راه مستقیم اسلام که مبارزه با قدرتهای ستمگر است، هیچ گاه منحرف نشود، و برای به ثمر رساندن اهداف اسلام از پای ننشیند؛ چنانکه امیدوارم ملتهای مسلمان و خصوصاً ملت مبارز ایران، در این هدف اسلامی کوشا باشند و مبارزه خود را علیه ستمگران شرق و غرب ادامه دهند. از خداوند متعال نصرت اسلام و مسلمین را خواستارم. و السلام علیکم.
20 اسفند ماه 58
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- دشنام دادن، ناسزا گفتن‏«۲»- بخشی از آیه ۷۶ سوره نساء:« به تحقیق که نیرنگهای شیطان، سست و ضعیف است».


امام خمینی (ره)؛ 20 اسفند 1358

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: