شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

بیانات خطاب به جمعی از مسئولان قوه قضائیه (حفظ اتحاد و آرامش)

تهران، شمیران، دربند
آغاز سال نو
حفظ اتحاد و آرامش
موسوی اردبیلی، سید عبد الکریم- هاشمی رفسنجانی، اکبر- و جمعی از مسئولان قوه قضائیه‌
جلد ۱۲ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۲۲ تا صفحه ۲۲۳

قصد خدمت‌

... کوشش در ساختن ایران، کوشش در تفاهم بین تمام نهادها. ان شاء الله این سال به آخر برسد و ما پیروزی تام و تمام را به دست آورده باشیم. و آن روز پیروزیم که دست ایادی همه قدرتمندها قطع شده باشد و ما هم برای مستمندان و برای مستضعفین زندگی مرفهی درست کرده باشیم، و این به عهده دولت است و به عهده مجلس است. امیدوارم مجلس هم با خوبی انجام بگیرد و در مرتبه ثانی هم همان طور که در این مرحله آرامش داشت با آرامش انجام بگیرد. آنهایی که رای نیاوردند متوجه باشند که خدمت همه‌اش در مجلس نیست، در بیرون مجلس هم می‌شود خدمت کرد. اگر قصد، خدمت باشد همه جا می‌شود. من دعاگوی همه هستم، و از خدای تبارک و تعالی سلامت همه‌تان را و عظمت اسلام و کشور را خواستارم.
[آقای موسوی اردبیلی:
ما هم آقا امیدواریم- ان شاء الله- خداوند بزرگترین عیدیانه را به همه مسلمانها- خصوصاً به ایرانی‌ها- عطا فرماید. امروز این نوار از مستطاب عالی با آن قیافه‌تان و صدایتان خیلی طبیعی به نظر می‌رسید و این مهمترین عیدیانه بود که خداوند به همه ما عطا فرموده بود. ان شاء الله این انقلاب به ثمر کامل و به مرحله نهایی برسد و ان شاء الله از برکت حضور شما، خداوند مسلمانها را محروم نسازد.].
ان شاء الله خداوند به همه توفیق عنایت کند.
[آقای هاشمی رفسنجانی:
مطلب جدیدی که در صحبتهای امروزتان مطرح شده بود «نصر با رعب الهی» مطلب خیلی خوبی بود که ما از آن غفلت کرده بودیم.].
قبلًا هم من گفته بودم این را، و این مساله واقعیتی است. این طور نبود که آنها نتوانند یک ایرانی را به آتش بکشند. وعده‌اش را شاه هم داده بود که اگر من بروم ایران را به آتش می‌کشم و می‌روم؛ لکن خدا خواست که برود و ایران سر جای خودش و بهتر ان شاء الله باشد.



امام خمینی (ره)؛ 12 فروردین 1359

جمله طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: