شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به ملت ایران در اوّلین سالگرد ارتحال آقای طالقانی (تجلیل از مقام ایشان)

تهران، جماران
سالگرد ارتحال آقای طالقانی
تجلیل از مقام آقای طالقانی
ملت مسلمان ایران
جلد ۱۳ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۸۴ تا صفحه ۱۸۵

بسم الله الرحمن الرحیم‌
15 شهریور 59/ 26 شوال 1400
یک سال از رحلت شخصیتی ارجمند و عزیزی ارزشمند گذشت. یک سال از فقدان مردی گذشت که می‌توانست به انقلاب اسلامی و پیشرفت اهداف مقدس اسلام خدمتهای ارزنده‌ای کند. او می‌توانست با رفتار و گفتارش به اعصاب ناآرام که موجب نگرانیها و تفرقها می‌شوند آرامش بخشد. مجاهد بزرگوار و عالم هوشیاری که از عُنْفوان «2» جوانی تا آخرین لحظات زندگانی در خدمت به اسلام و کشورهای اسلامی متحمل رنجها و حبسها و فشارها بود و هیچ گاه از این زحمت ارجمند و خدمت سودمند کناره‌گیری نکرد و به کوشش خود در راه هدف و انقلاب ادامه داد. مرحوم مجاهد متعهد و مبارز عظیم الشان طالقانی عزیز به جوار اجداد عالی قدرش شتافت و ما نیز ان شاء الله تعالی همان راه را خواهیم رفت. ملت عزیز باید در این وقتی که قدرتهای جهانی در پیکار با اسلام و کشور ما بسیج شده‌اند و مفتیان درباری به کمک صهیونیسم جهانی و قدرتهای شیطانی در تفرقه افکنی بین مسلمانان بپاخاسته‌اند، با اتکال به قدرت بی‌پایان حق تعالی و هوشیاری، وحدت خود را حفظ کنند و با شور انقلابی به پیش روند.
و ملتهای مستضعف و پیروان مکتب اسلام از این شیاطین به صورت انسان، گول نخورند و خود و اسلام عزیز را با وحدت کلمه و قدرت الله اکبر، از دست قدرتهای شیطانی نجات دهند، و از این جنود ابلیسی نهراسند که خداوند تعالی با ماست مادامی که ما برای رضای او نهضت را به پیش بریم. از خداوند تعالی رحمت برای مجاهد محترم و صبر برای خاندان محترم ایشان خواستار است. و امید است ملت عظیم ایران قدردانی از خدمتگزاران به اسلام و ملت، و سالروز معظمٌ له را احترام نمایند. و السلام علی عباد الله الصالحین.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- در صحیفه نور، تاریخ ۱۸/ ۶/ ۵۹ درج شده است. اما تاریخ صدور پیام به استناد تاریخ شمسی و قمری مندرج در نسخه دستنویس که تصویر آن نیز در روزنامه اطلاعات مورخ ۱۸/ ۶/ ۵۹، ص ۱۶ درج شده است، ۱۵ شهریور ۵۹ مطابق با ۲۶ شوال ۱۴۰۰ می‏باشد«۲»- اول جوانی.


امام خمینی (ره)؛ 15 شهریور 1359

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: