شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

حکم نمایندگی امام در هیات حل اختلاف به آقای مهدوی کنی‌

تهران، جماران
تعیین هیات حل اختلاف مسئولین
مهدوی کنی، محمد رضا
جلد ۱۴ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۴۸ تا صفحه ۲۴۹

بسم الله الرحمن الرحیم‌
جناب حجت الاسلام آقای حاج شیخ محمد رضا مهدوی کنی- دامت افاضاته‌
جنابعالی را به نمایندگی خویش تعیین نمودم تا با نماینده‌ای که جناب آقای بنی صدر و نماینده دیگری که جناب حجت الاسلام آقای بهشتی و جناب حجت الاسلام آقای هاشمی رفسنجانی و جناب آقای رجایی تعیین می‌نمایند، «1» موارد تخلفات از حقوق قانونی هر یک رسیدگی بنمایند؛ و نیز در زمان جنگ که زمانی استثنایی است، به اقوال و اعمال هر کس که موجب اختلاف و تشنج در کشور می‌شود رسیدگی بنمایند. و نیز در همین زمینه، مطبوعات و رسانه‌های گروهی را مورد بررسی قرار دهید، تا هر کس و هر چه به حسب رای اکثریت متخلف و تخلف به شمار آمد در مرتبه اول به آنان تذکر دهید تا در اصلاح خود بکوشند؛ و در مرحله بعد به وسیله رسانه‌های گروهی به مردم شریف کشور معرفی، و در تمام موارد فوق به دادستان کل کشور «2» گزارش دهید. و دادستان کل کشور شرعاً موظف است تا با بیطرفی کامل، پس از طی کردن مراحل قانونی، موافق موازین شرعی و قانونی با آنان عمل نمایند. انتظار می‌رود که آنچه را به عهده آقایان گذاشته شده است، که یک تکلیف شرعی است، قاطعانه و بدون غمض عین «3» عمل نمایند.
لازم به تذکر است که برای اتحاد بیشتر بین نمایندگان، هیچ کدام از سه نماینده در خارج از جلسه حق بازگو کردن نظر خود و اظهار مخالفت با رای اکثریت را که موجب تضعیف هیات گردد نداشته؛ و در صورت تخلف، که موجب جنجال است، دادستان کل کشور با خود نماینده متخلف چون سایرین عمل خواهد نمود. لازم است نمایندگان و افرادی که آنان را تعیین می‌نمایند و همه نویسندگان و گویندگان برای حل معضلات جامعه دست در دست یکدیگر دهند و در حدود قانونی وظایف خویش برای پیشبرد مقاصد عالی اسلام تلاش نمایند. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- از طرف ابو الحسن بنی صدر، آقای شهاب الدین اشراقی( داماد امام خمینی) و از طرف آقایان: بهشتی و هاشمی رفسنجانی و رجایی، آقای محمد یزدی به عنوان نماینده( در هیات حل اختلاف) تعیین شدند«۲»- آقای سید عبد الکریم موسوی اردبیلی، دادستان کل کشور«۳»- چشم‏پوشی و اهمال.


امام خمینی (ره)؛ 12 فروردین 1360
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: