شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

سخنرانی در جمع روحانیون اهل سنت کردستان (حفظ وحدت)

تهران، حسینیه جماران
حفظ وحدت و جلوگیری از ایجاد اختلافات
روحانیون اهل سنت کردستان‌
جلد ۱۴ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۸۱ تا صفحه ۳۸۲

بسم الله الرحمن الرحیم‌

طرح اختلاف‌انگیز طائف‌

این طرحی بود که توجه دارید در طائف این طرح ریخته شد. دنبال او هم مع الاسف بعضی از روحانی‌نماهای اهل سنت دامن به آن زدند، در تهران و در جاهای دیگر. و بحمد الله شما توجه پیدا کردید که آنهایی که می‌خواهند بین اهل سنت و اهل تشیع فاصله ایجاد کنند نه سنی هستند نه شیعه. اینها اصلًا به اسلام کار ندارند. و الّا کسی که به اسلام اعتقاد داشته باشد، در یک زمانی که با وحدت همه مسلمین باید پیشروی کنیم و پیروز بشویم ان شاء الله، این نمی‌آید دامن‌بزند به اختلاف و مسائل اختلافی را طرح کند، اینها نیست جز اینکه اشاره‌ای از خارج هست. و قدرتهای بزرگ فهمیدند که آن چیزی که آنها را عقب زده است اسلام است و وحدت مسلمین و برادری بین همه گروههای اسلامی، از این جهت، از اینجا شروع کردند که اینها را به هم بزنند.

حفظ وحدت جلوگیری از اختلافات‌

و شماها بحمد الله خودتان بیدار هستید و ملت را در آنجا بیدار کنید. به همه آنها سفارش کنید که ماها برادر بودیم و هستیم و خواهیم بود و مصلحت شما مصلحت ماست، مصلحت ما مصلحت شماست. ما همه قرآن شریف را باید حفظ کنیم. ما همه دین اسلام را باید حفظ کنیم و با وحدت ان شاء الله، پیروز بشویم. و شما به آنها بگویید که هیچ گونه اختلافی را نگذارند رشد بکند، نگذارند بین مردم یک اختلافی ایجاد بشود؛ برای اینکه این اختلافات همه به ضرر اسلام است و به نفع دشمن؛ به نفع امریکا، به نفع‌ شوروی.
من از خدای تبارک و تعالی سلامت و سعادت همه آقایان را می‌خواهم و از همه توقع این معنا را دارم که به حرف مفسدین گوش نکنند و هر کس بخواهد ایجاد اختلاف بکند، بدانید که از خارج یک الهامی گرفته؛ مقصودشان این است که اسلام را از بین ببرند و باز بشود مثل سابق و ما همه در تحت سلطه اجانب باشیم. ان شاء الله، خداوند همه شما را حفظ کند. موفق و موید باشید.



امام خمینی (ره)؛ 09 خرداد 1360

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: