مطلب مرتبط

تقدیم به شهدای ماه اسفند/ امام خمینی: اینان با همت عظیم خود به اسلام و کشور خدمت کردندتقدیم به شهدای ماه اسفند/ امام خمینی: اینان با همت عظیم خود به اسلام و کشور خدمت کردند
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به ملت ایران (تجلیل از شهدا و خانواده‌های معظم آنان)

تهران، جماران
تجلیل از شهدا و خانواده معظم آنان
خانواده شهدا و ملت ایران
جلد ۱۴ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۴۷۷

بسم الله الرحمن الرحیم‌
گرچه فقدان شهیدان عظیم الشان برای ملت خسارتی عظیم و برای بازماندگان محترمشان مصیبتی جانکاه و به دوش همه ما سنگینی می‌کند، اینان سرمایه‌های بزرگی بودند جبران ناپذیر، و برادران و فرزندانی بودند که همه را به سوگ نشاندند، لکن آنچه مایه تسلی است خدمت ارزنده بزرگی است که اینان با همت عظیم خود به اسلام و کشور کرده‌اند. اسلام از صدر اول تا کنون فداییان بزرگ داشته؛ و رسول معظم- صلی الله علیه و آله- و ائمه معصومین- علیهم السلام- چه رنجها که در راه این هدف مقدس کشیدند و چه فداکاریها و جانبازیها که کردند. عزیزان شهید ما نیز قدم به جای پای آنان گذاشتند و برای اسلام و وطن خود سرفرازی ایجاد نمودند.
درود خداوند و سلام انبیا و اولیای عظام- علیهم الصلوات و السلام- بر جان پاک این جان‌نثاران، و نثار مادران و پدران و بستگان آنان که با سرفرازی چنین فرزندانی در دامن خود تربیت کردند و آنان را با روی گشاده تقدیم اسلام نمودند. رحمت خداوند تعالی بر شهدای پاکدل و بر بازماندگان صبور و شجاع آنان. و السلام علی عباد الله الصالحین.
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 01 فروردین 1360

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: