مطلب مرتبط

به مناسبت سالروز شهادت احمد کاظمیبه مناسبت سالروز شهادت احمد کاظمی
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به فرماندهان نظامی (قدردانی از پیروزی لشکریان اسلام)

تهران، جماران
پیروزی لشکریان اسلام در جبهه‌ها
خامنه‌ای، سید علی- ظهیرنژاد، قاسم علی- صیاد شیرازی، علی- رضایی، محسن
جلد ۱۵ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۹۴ تا صفحه ۳۹۵

توضیح تاریخی

  • در نیمه‌شب هشتم آذر 1360 فرماندهان «یا حسین (ع)» را به عنوان رمز عملیات طریق‌القدس اعلام می‌کنند و عملیات در حالی آغاز می‌شود که رزمندگان قبل از آنکه عراقی‌ها بیدار شوند، خود را به توپخانه‌ی عراق می‌رسانند. هدف از عملیات، آزادسازی دشت آزادگان بود تا به وسیله آن نیروهای عراق در شمال و جنوب خوزستان از هم جدا شوند و زمینه برای عملیات‌های بعد آماده گردد. صبح روز اول عملیات، رزمندگان بستان را آزاد و خبرش را به تهران مخابره می‌کنند. این اولین خبر آزادی یک شهر است که مردم می‌شنوند. ر.ک. دایره‌المعارف مصوّر تاریخ جنگ ایران و عراق، جعفر شیرعلی‌نیا، نشر سایان، صفحه 171 تا صفحه 173.

بسم الله الرحمن الرحیم‌
جناب آقای حاج سید علی خامنه‌ای رئیس جمهوری محترم اسلامی ایران؛ تیمسار سرتیپ ظهیرنژاد رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ سرکار سرهنگ علی صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی؛ جناب آقای محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: انْ تَنْصُرُوا اللهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ اقْدامَکُمْ «1» تلگرافهای شریف که بشارت پیروزی قوای مسلح شجاع را بر قوای شیطان امریکایی صدامیان که با هجوم ظالمانه خود فتح قادسیه را به مغزهای تهی از ایمانِ به غیب وعده می‌دادند، واصل گردید. اتکا به مسلسل و تانک، و غفلت از خداوند قادر و جنود الهی، انسانها را به ورطه هلاکت و فضاحت می‌کشاند.
آنان که رمز پیروزی را مجهز به جهاز شیطانی و «میگ» ها «2» و «میراژ» ها «3» می‌دانند و ایمان به غیب و خداوند قادر را به حساب نمی‌آورند و دم از پیروزی قادسیه «4» می‌زنند و رمز پیروزی قادسیه و مومنان صدر اسلام را باز نیافته‌اند و قدرت ایمان و شهادت طلبی را نمی‌فهمند، باید با شکست مفتضحانه روبرو شوند و گوشمالی الهی ببینند. اینان از پیروزیهای صدر اسلام- که پیروزی ایمان و خون بر شمشیر و قوای جهنمی بود- باید عبرت بگیرند. مردم ایران و ارتش و سپاه و بسیج و سایر قوای نظامی و غیر نظامی برای حفظ اسلام و کشور اسلامی و رسیدن به لقاء الله دفاع می‌کنند، و فرق است بین این عزیزان و آن گولخوردگان که برای مقاصد پلید امریکا و وابستگان آن به جنگ بر ضد اسلام و قرآن مجید برخاسته‌اند. آنچه برای این جانب غرورانگیز و افتخارآفرین است روحیه بزرگ و قلوب سرشار از ایمان و اخلاص و روح شهادت طلبی این عزیزان- که سربازان حقیقی ولی الله الاعظم- ارواحنا فداه- هستند، و این است فتح الفتوح. من به ملت بزرگ ایران و به فرماندهان شجاع قبل از آنکه پیروزی شرافتمندانه و بزرگ خوزستان را تبریک بگویم، وجود چنین رزمندگانی را که در دو جبهه معنوی و صوری و ظاهر و باطن از امتحان سرافراز بیرون آمده‌اند، تبریک می‌گویم.
مبارک باد بر کشور عزیز ایران و بر ملت شریف، رزمندگانی چنین قدرتمند و عاشقانی چنین محو جمال ازلی و سربازانی چنین دلباخته که شهادت را آرزوی نهایی خود و جانبازی در راه محبوب را آرمان اصیل خویش می‌دانند. افتخار بر رزمندگانی که جبهه‌های نبرد را با مناجات خویش و راز و نیاز با محبوب خود عطرآگین نمودند. فخر و عظمت بر جوانان عزیزی که در راهی قدم برداشته و پاسداری از مکتبی می‌کنند که شکست ناپذیر و سر تا پا پیروزی است. و ننگ بر آنان که در راهی جان خود را هدر می‌دهند و عِرض و آبروی خود را می‌برند که پیروزیشان شکست و زندگیشان ننگ‌آفرین است.
این جانب از فرماندهان محترم و رزمندگان عزیز قوای مسلح نظامی و انتظامی، ارتش و سپاهی و بسیج مستضعفان و ژاندارمری و شهربانی و عشایر محترم و نیروهای نامنظم و مردمی تشکر و قدردانی می‌کنم. درود بر شما و همه آنان که برای اسلام و کشور عزیز خود حماسه می‌آفرینند. از خداوند تعالی پیروزی نهایی رزمندگان اسلام و سلامت و سعادت همگان را خواهانم. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- سوره محمد( ص)، آیه ۷:« اگر خدا را یاری کنید، خدا شما را یاری می‏کند و گامهایتان را استوار می‏گرداند»«۲»- میگ، نوعی هواپیمای جنگی روسی‏«۳»- میراژ، هواپیمای جنگی و پیشرفته فرانسوی‏«۴»- قادسیه، یکی از جنگهای مسلمین با ایرانیان بود که به پیروزی لشکریان اسلام انجامید و صدام حسین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را جنگ قادسیه نامید!


امام خمینی (ره)؛ 08 آذر 1360

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: