شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به ملت ایران در سالروز فاجعه هفتم تیر (تجلیل از شهدا- استقامت ملت)

تهران، جماران
سالروز فاجعه هفتم تیر
تجلیل از شهدای هفتم تیر- استقامت ملت ایران
ملت ایران
جلد ۱۶ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۶۱ تا صفحه ۳۶۴

بسم الله الرحمن الرحیم‌
إنا للَّه و إنا إلیه راجعون‌
با فرا رسیدن سالروز هفتم تیر، «1» خاطره قبل از آن فاجعه و پس از آن تجدید شد. قبل از آن، هجومهای ددمنشانه بازیگران امریکایی به فرزندان راستین اسلام و انقلاب و نهادهایی که اینان برای مقصدی الهی در آنها فعالیت می‌کردند، از مجلس شورای اسلامی و دولت اسلامی و قوه قضاییه و دادگاههای انقلاب و شورای نگهبان و همه نهادهای اسلامی تا شخصیتهای عزیزی که از قبل از انقلاب تا پیروزی آن در صحنه بوده و به خدمت و فداکاری ادامه می‌دادند، و هر چه شخصیتها برای انقلاب اسلامی عزیز مفیدتر و ارزشمندتر بودند، سنگینی توطئه برای شکستن شخصیت آنان افزونتر و دامنه تهمتها و افتراها وسیعتر بود. آن کوردلان دلباخته به امریکا و سر از پا نشناخته در راه رسیدن به هدفهای شیطانی، به گمان آنکه توطئه آنان کارگر شده و با برداشتن این عزیزان متعهد از سر راه خود، ملت مسلمان و متعهد به سوی آنان روی آورده و مقاصد طاغوتی آنان به ثمر می‌رسد، و با انگیزه آنکه پس از آن شهیدان، همه چیز به هم می‌ریزد و شاهد پیروزی خود و اربابان جهانخوار خویش را در آغوش می‌گیرند، دست به این جنایت بزرگ زدند و در لحظاتی دردناک هفتاد و چند نفر مومن متعهد و فرزندان برومند اسلام را که هر یک با فداکاری خود نخلی پر بار بود، از دست ملت گرفتند که ناگهان صحنه‌های عظیم شورانگیز و انفجارات بزرگ آدم‌ساز، از آن فاجعه رخ داد. چنانکه در یک شب که مزدوران امریکایی همه چیز را به هم ریخته و آشفته و جمهوری اسلامی را سرکوب شده پنداشتند، و ملت عزیز را به سوی خود و پشتیبان خود می‌اندیشیدند، چهره نورانی اسلامی از ورای چهره‌های نورانی حزب الله جلوه نمود و تمام قصرهای تخیلی و آمال شیطانی آنان فرو ریخت. این سیه‌روزان، انفجاری ایجاد کردند که نور خدا را خاموش نمایند و خداوند قادر به دست مبارک حزب الله انفجاری در واکنش آن ایجاد فرمود، که انقلاب اسلامی و همه نهادهای آن چون سدی آهنی و صفی مرصوص از آسیب دهر مصون ماند.
یُریدُونَ انْ یُطْفِئُوا نُورَ اللهِ بِافواهِهِمْ وَ یَاْبَی اللهُ الَّا انْ یُتِمَّ نُورهِ وَ لوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ «2». مگر شهدای بزرگوار هفتم تیر در مجاهدات سرسختانه خود و فداکاری بیدریغ در راه هدف چه می‌خواستند جز پیروزی انقلاب و سرنگونی پرچم شیطانی کفر و نفاق، و جز افتادن ماسک ریا و تزویر چهره‌های کریه و ددمنشانه به صورت خلقی و اسلامی؟ چه بسا اگر این شهادتهای دلخراش واقع نمی‌شد، آنان با همان خوی شیطانی و با ظاهری فریبنده در صحنه بازیهای سیاسی باقی می‌ماندند و بی‌امان ضربه‌های خویش را به انقلاب و فرزندان راستین آن وارد می‌کردند و برای اسلام و مسلمانان مظلوم سنگِ راه می‌شدند و با ضربه نهایی امریکا و دیگر ابرقدرتها جمهوری را شکست می‌دادند، یا لا اقل پیروزی را به عقب رانده و راه را طولانی می‌کردند، ولی این فاجعه غمناک و شهادتهای پی در پی به پیروزی اسلام انقلابی سرعت بخشید.
سپاس فراوان به درگاه خداوند متعال که با عنایات خاصه خود این کشور بقیه الله‌ - ارواحنا لمقدمه الفداء- و این ملت حزب الله را در تمام زمینه‌ها و مراحل به پیروزی و یا آستانه پیروزی رساند و قدرت جمهوری اسلامی و ارگانهای او روز به روز افزایش یافته است.
امروز ملت عزیز ایران که نادانان گمان می‌کردند با جنایات غیر انسانی خویش و به شهادت رساندن شخصیات ارزنده آن از صحنه خارج می‌شوند، و رمز حضور آنان را نمی‌توانستند و نمی‌توانند ادراک کنند، همچنان با قدرت الهی خود به پیش می‌روند. و ما امیدواریم که با شکست توطئه اخیر امریکا برای حفظ صدام و حزب عفلقی، قوای شجاع ما با شکست نهایی دولت عراق، راه را برای تاختن به سوی بیت المقدس باز نمایند؛ چنانچه امید است ما شاهد بی‌تفاوتیهای کشورهای منطقه که با هجوم اسرائیل و قتل و غارت اخیر آن در کشور اسلامی لبنان همه چیز آنان در خطر تباهی است نباشیم.
ملتهای مسلمان بدانند که با این سکوت مرگبار بعضی از دولتهای منطقه و این تسلیم بی‌چون و چرای آنان در مقابل امریکا و اسرائیل، امروز لبنان عزیز در حلقوم این جهانخوار و تفاله او فرو می‌رود و فردای نزدیک، کشورهای عزیز دیگر. و اگر امروز دولتهای منطقه با سلاح نفت و سلاح گرم در مقابل این جنایتکاران بایستند، مسئله اسرائیل و پس از آن امریکا و هر قدرتمند چپاولگر دیگر حل می‌شود. ما تاسف شدید خود را از اینکه بعضی از دولتهای اسلامی دست خود را به سوی امریکا که جنایتکار اصیل و توطئه‌گر دست اول است دراز کرده‌اند و از گرگ آدم در، نجات خود را می‌خواهند، ابراز می‌داریم و شدیداً آن را محکوم می‌کنیم. و ملت سلحشور و دولت انقلابی ایران اگر مسئله جنگ عراق و توطئه برای اغفال ما از آنچه به آن مبتلا هستیم و نقشه برای شکست ما در هر دو جبهه نبود، به گونه‌ای دیگر عمل می‌کرد. و ما برای چندمین بار به دولتهای اسلامی، خصوصاً دولتهای منطقه روی آورده و از آنان می‌خواهیم و قاطعانه به آنان تذکر می‌دهیم که برای حفظ شرف و جان و ناموس و مال ملتهای اسلامی بپاخیزند و با ما و دولت سوریه و فلسطینیها متحد شده و در صف واحد از عزت و شرف اسلام و عرب دفاع کنند، و برای همیشه دست این جنایتکاران را از کشورهای زرخیز خود قطع نمایند و فرصت را از دست ندهند که فردا دیر است.
این جانب از پیشگاه مقدس حق- جل و علا- عظمت برای اسلام و مسلمین و بیداری برای دولتهای اسلامی و عزت و شرف برای کشورهای اسلامی و رحمت برای شهدای اسلام در طول تاریخ خصوصاً شهدای هفتم تیر، و صبر و شکیبایی برای ملت ایران و بازماندگان شهدا خواستارم. و هر چند برای همه شهدا و بویژه شهدای 7 تیر عظمت و بزرگواری قائلم، و لکن شناخت من از شهید مظلوم بهشتی و ابعاد گوناگون او و شهید محمد منتظری و مجاهدات ارزشمند او بیشتر است و نمی‌توان تاسف شدید خویش را در فقدان آنان پنهان کرد. إنا للَّه و إنا إلیه راجعون. و السلام.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- در روز هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰، پس از عزل ابو الحسن بنی صدر از ریاست جمهوری و اتحاد وی و همفکرانش با سازمان منافقین، و در پی علنی شدن رویارویی سازمان منافقین و دست زدن به درگیریهای مسلحانه خیابانی و ترورهای متعدد، بر اثر انفجار بمب توسط یک عامل نفوذی این سازمان در مقر دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی( واقع در سرچشمه تهران) ۷۲ تن از مسئولین بلندپایه نظام اسلامی و از آن جمله شهید مظلوم بهشتی( رئیس دیوان عالی کشور) و تعدادی از نمایندگان مجلس، وزرا و معاونین، مسئولین قوه قضاییه و مدیران برجسته کشور به شهادت رسیدند.«۲»- سوره توبه، آیه ۳۲:« بر آن شده‏اند تا نور خدا را خاموش سازند، اما خداوند اراده نکرده است جز آنکه نور( هدایتش) را کامل گرداند هر چند که کافران را خوش نیاید».


امام خمینی (ره)؛ 06 تیر 1361

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: