شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

بیانات خطاب به مسئولان موسسه کیهان (عمل بر اساس ضابطه و قانون)

تهران، جماران
عمل بر اساس ضابطه و طبق قوانین مجلس
خاتمی، سید محمد (وزیر ارشاد اسلامی و نماینده امام در موسسه کیهان)- شاهچراغی،سید حسن (مسئول موسسه کیهان)
جلد ۱۷ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۱۵ تا صفحه ۲۱۶

امروز فرصت بسیار مناسبی به دست مسئولان مملکت افتاده که باید حد اکثر استفاده را به نفع اسلام و جمهوری اسلامی بکنند.
روزنامه‌ها و وزارتخانه‌ها همه امکاناتشان را در مسیر خدمت به اسلام و نیازهای جامعه اسلامی به کار گیرند. در این زمینه تحول و نوسازی پیدا بکنند که اگر از این فرصتها استفاده نشود ما مسئول خواهیم بود.
اشکال ندارد که نظر علما و صاحبنظران اسلامی که انحرافی ندارند در روزنامه‌ها مطرح بشود. امّا باید به این امر توجه داشت که آنچه مورد عمل باید قرار گیرد و به عنوان ضابطه در جمهوری اسلامی درآید، قوانینی است که از مجلس می‌گذرد و مورد تایید و تصویب شورای نگهبان قرار گرفته است. باید مرز بین صاحبنظران و قوانین لازم الاجرا، در جامعه مشخص شود.
[وزیر ارشاد درباره این دیدار گفت: امام بشدت از پاره‌ای جزوات که به نام سئوال و جواب ایدئولوژی برای گزینش افراد در موسسات و نهادهای جمهوری اسلامی در جامعه نشر می‌شود، اظهار نگرانی و ناراحتی کردند و حتی فرمودند:].
می‌شود اینها را از جمله ضلال دانست «1». سئوالات، بسیار بی‌اساس و بیربط است و حتی بعضاً غیر اسلامی است. این جزوات نمی‌تواند و نباید ملاک گزینش و انتخاب افراد باشد، و اگر بر این اساس عده‌ای رد شدند باید در مورد آنها تجدید نظر بشود. باید این‌ جزوات به سرعت با همکاری همه مسئولان مملکت و قوه قضائیه در جامعه جمع‌آوری بشود. نباید اجازه داد این چنین با مصالح اسلام و مسلمین بازی شود.
[وزیر ارشاد اسلامی پیرامون تبلیغات حج گفت: این مساله به عرض امام رسید که نظر به حساسیت امر تبلیغ حج، و اینکه نوعاً علما و روحانیون عهده‌دار این مساله مهم هستند، و از سوی دیگر، مردم با توجه به تبعیت و علاقه‌ای که نسبت به حضرت امام دارند از مواضع و دستورات نماینده امام در حج پیروی می‌کنند، و باید این امر طوری باشد که هماهنگی کامل بین کسانی که تبلیغ به عهده آنهاست و نماینده امام، حاصل باشد. و اگر حضرت امام صلاح می‌دانند مسئول تبلیغات حج با موافقت نماینده حضرت امام در امر حج، مستقیماً وزیر ارشاد متصدی این امر بشود. امام فرمودند:]
مصلحت این است که تبلیغات باید مستقیماً زیر نظر روحانیت باشد.

«۱»- گمراهی.


امام خمینی (ره)؛ 13 دی 1361

جمله طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: