مطلب مرتبط

نامه به آقای خامنه‌ای (ترمیم ستاد انقلاب فرهنگی)
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

سخنرانی در جمع اعضای جدید ستاد انقلاب فرهنگی (اسلامی کردن دانشگاه‌ها)

تهران، جماران
تلاش برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها
اعضای جدید ستاد انقلاب فرهنگی- موسوی، میر حسین (نخست وزیر)- خاتمی، سید محمد- سروش، عبد الکریم- نجفی، محمد علی- شریعتمداری، علی‌
جلد ۱۸ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۱۶۶

بسم الله الرحمن الرحیم‌
بنا بر این شد تا به جای آقایانی که به عللی غایب بودند و در ستاد شرکت نمی‌کردند، افراد جدید منصوب گردد. تمام آقایانی که امروز در این ستاد هستند نمایندگان من در ستاد می‌باشند و هیچ فرقی بین این آقایان و اعضای قدیم نیست. اما قضیه دانشگاه از اهم امور است، همان طوری که برای دشمنان ما و برای آنها که می‌خواهند افکار جوانان ما را منحرف کنند هم مهم است، چون دانشگاه مرکز همه چیز است، حتی تشکیل دولت. و باید این مساله را دنبال کنیم که دانشگاه اسلامی شود تا برای کشور ما مفید گردد. و باید سعی شود که تا دانشگاه به یکی از دو قدرت گرایش پیدا نکند، و این به صرف وقت و نظارت کامل احتیاج دارد. و باید توجه داشت تا بعد از بازگشایی مبادا افراد منحرف با تزریق مسائل انحرافی افکار جوانان ما را فاسد بکنند، و برای نظارت بر این موضوع احتیاج به افراد بسیاری است.
امیدوارم دانشگاهی داشته باشیم که به درد ملت بخورد. و برای تحقق این امر لازم است از افراد متخصص متعهد و در صورت کمبود از متخصصین غیر مخالف با جمهوری اسلامی استفاده نمایید. ان شاء الله با قدرت هر چه تمامتر در این امر فعالیت کنید و به پیش بروید تا به مقاصد الهی برسیم.



امام خمینی (ره)؛ 12 مهر 1362

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: