شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

حکم تشکیل «ستاد کمک‌رسانی به مردم مناطق بمباران شده» به آقای مهدوی کنی‌

تهران، جماران
ماموریت تشکیل «ستاد کمک‌رسانی به مردم مناطق بمباران شده»
مهدوی کنی، محمد رضا
جلد ۱۸ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۸۰ تا صفحه ۱۸۱

بسم الله الرحمن الرحیم‌
جناب مستطاب حجت الاسلام آقای مهدوی کنی- دامت افاضاته‌
با توجه به حوادث ناگوار فوق العاده ناشی از حملات وحشیانه موشکی و بمبارانهای مکرر مناطق مسکونی شهرها و روستاها به وسیله عوامل استکبار جهانی و حزب بعث عفلقی عراق، ناچار نیاز به کمکهای فوری و ضربتی احساس می‌شود. در این رابطه لازم است ستادی تشکیل شود که با اختیارات کامل و فوق برنامه نیازهای تدارکاتی و عاطفی مردم محترم مصیبت زده و داغدیده را بدون وقفه برآورده سازد. لازم به تذکر است که به متصدیان و ماموران این امر اسلامی امر و سفارش اکید شود که با احترامات فایقه با این عزیزان مظلوم بر خورد گردد.
انتظار دارد که جناب آقای رئیس جمهور محترم و رئیس محترم دولت، ایّدهم الله، در اقدام به این مهم تمام سعی و کوشش لازم را مبذول دارند. و تلاش در بهبود وضع این عزیزان محترم را به عنوان یک وظیفه شرعی تلقی فرمایند. لازم است این ستاد با تشکیل گروههای نجات و پشتیبانی و اسکان فوری موقت و تهیه لوازم مورد احتیاج، گوشه‌ای از وظایف انسانی- اسلامی خود را عملی سازد.
کلیه ارگانهای دولتی و نهادهای انقلابی، اعم از وزارتخانه‌ها و ادارات تابعه، خصوصاً وزارت صنایع و بازرگانی، موظف‌اند همکاریهای لازم را مبذول دارند. امید است مردم معظّم و روحانیون و ائمه جمعه و جماعات عظیم الشان در سراسر ایران با یاری و همکاری خود موجب جلب عنایات خاصه خداوند متعال و رضای حضرت بقیه الله الاعظم- ارواحنا فداه- گردند.
لازم است جنابعالی این جانب را از جریان امور، و خدای نخواسته اگر در تحقق اهداف فوق به مانعی برخوردید، مستحضر نمایید. از خداوند متعال توفیق و تایید همگان را خواستار است. و السلام علیکم و رحمه الله.
14 مهر 62
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 14 مهر 1362
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: