شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به رزمندگان (تجلیل و تکریم از رزمندگان، جانبازان، اسرا و شهیدان)

تهران، جماران
تکریم و تجلیل از رزمندگان اسلام و شهیدان جبهه‌های جنگ
رزمندگان
جلد ۱۹ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۰ تا صفحه ۴۱

بسم الله الرحمن الرحیم‌
ما را چه رسد که با این قلمهای شکسته و بیانهای نارسا در وصف شهیدان و جانبازان و مفقودان و اسیرانی که در جهاد فی سبیل الله جان خود را فدا کرده و یا سلامت خویش را از دست داده‌اند یا به دست دشمنان اسلام اسیر شده‌اند مطلبی نوشته یا سخنی بگوییم.
زبان و بیان ما عاجز از ترسیم مقام بلندپایه عزیزانی است که برای اعلای کلمه حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامی جانبازی نموده‌اند.
الفاظ و عباراتْ توان توصیف آنانی را که از بیت مُظلم «1» طبیعت به سوی حق تعالی و رسول اعظمش هجرت نموده، و به درگاه مقدسش بار یافته‌اند، ندارد. از مجاهدینی که سنگرهای نبرد را تبدیل به مساجد و میدانهای جهاد را با بانگ تکبیر مهبط «2» ملائکه الله نموده‌اند، چگونه سخن توان گفت؟ در اقدام شریف مادران بزرگواری که در دامنهای مطهر خود چنین فرزندانی را برای اسلام تربیت کرده‌اند، چه می‌توان نثار کرد؟
و برای اسیرانی که در زندانهای مخوف دشمن شجاعانه بر سر دشمنان بشریت فریاد می‌کشند چگونه توان تعظّم نمود؟
پس با اعتراف به عجز، برای شهیدان آرزوی رحمت خاص الهی و برای جانبازان، این شهیدان زنده، سلامت و برای اسرا و مفقودین عزیز و دلیر، آرزوی بازگشت به میهن و برای مادران و پدران و همسران و فرزندانشان، این نمونه‌های صبر و مقاومت، صبر و سعادت داریْن، «3» و برای رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل، پیروزی درخواست می‌نماییم.
سلام و درود خداوند بر همگان و دعای خیر بقیه الله الاعظم- ارواحنا فداه شامل تمامی آنان باد. و السلام علیهم و رحمه الله.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- تاریک‏«۲»- محل فرود، محل نزول.«۳»- دو جهان: دنیا و آخرت‏


امام خمینی (ره)؛ 05 شهریور 1363

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: