شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به خانواده‌های شهدا و ملت ایران (تجلیل از شهیدان)

تهران، جماران
تجلیل از شهیدان
خانواده‌های معظم شهدا و ملت ایران
جلد ۱۹ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۴۴ تا صفحه ۱۴۵

بسم الله الرحمن الرحیم‌
درود و رحمت خداوند متعال بر شهدای ارجمند و جانبازان عزیز، این مهاجران الی الله و رسوله که بالاترین سرمایه‌ای که خداوند به آنها امانت داده در راه پر ارزش والاترین ایده در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم محضر مقدسش کردند، و ارزشمندترین نظام را تا سرحد جان و توان پاسداری کردند و دشمنان خدا را از میهن اسلامی بیرون راندند. کدام هجرت به سوی خدا و رسول بالاتر و والاتر از این هجرت است و کدام فداکاری ارزشمندتر از این فداکاری و جانبازی است. و چه کس و چه شخصیت می‌تواند ارزش این سرمایه آمیخته با معنویت و اخلاص را ارزیابی کند و عوض و اجر دهد، جز صاحب اصلی آن و مشتری والای آن، که فرموده: فَقَد وَقَعَ اَجرُهُ عَلَی اللهِ «1» ای شهدای بزرگ و ای شهدای زنده عزیز، اگر نبود مجاهدات شما و برادران و خواهران بزرگوار شما در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها، که با اخلاص خود عنایات خاص خداوند قادر را جلب نمودید، کدام قدرت و کدام ابزار جنگی می‌توانست جمهوری اسلامی و کشور عزیز شما را از این دریای مواج متلاطم، که شرق و غرب و وابستگان به آنان دست به دست هم و بازو به بازوی یکدیگر داده و در پی غرق آن کوشیدند و می‌کوشند، نجات دهد. این کوردلان از خدا بیخبر و عاری از معنویات نمی‌دانستند که این کشتی نوح است‌ که خدایش کشتیبان و پشتیبان است. اینان با ابزار و سازوبرگ مادی به جنگ ایمان و معنویت و کشور صاحب الزمان- ارواحنا لمقدمه الفداء- آمده‌اند؛ و اکنون نیز پس از سالها تجربه به خود نیامده‌اند و به حرکات مذبوحانه ادامه می‌دهند. ولی چه باک از موج بحر آن را که باشد نوح کشتیبان.
خداوندا! ما هیچیم هیچ! و هر چه هست از تو و به سوی تو است. ما به قدرت مطلق تو امیدواریم و از تو استمداد می‌کنیم. اگر تو با مایی شکست و پیروزی را به پشیزی نمی‌شناسیم. تو خود یار این ملت و این جوانان مخلص باش؛ و رحمت خود را بر این شهیدان جاوید نثار فرما. و جانبازان، این شهیدان زنده را شفا و اخلاص و اجر عنایت نما؛ و به بازماندگان آنان و خاندان و پرستاران اینان صبر و جزای خیر مرحمت فرما و اسرا و مفقودین ما را صحت و استقامت و نجات بده؛ و رزمندگان عظیم الشان، این پشتوانه‌های جمهوری اسلامی را پیروزی و قدرت و شجاعت بیشتر لطف فرما و به ملت شریف ایران هر چه بیشتر استقامت و مقاومت و صبر و بردباری در راه پیشبرد مقاصد اسلام عنایت فرما و بین ملتهای اسلامی توحید کلمه ایجاد فرما و دولتهای اسلامی را از خواب گران بیدار نما و عظمت اسلام را به اوج خود برسان و دست ستمکاران و مفسدان و ماجراجویان را از اسلام و جمهوری اسلامی ایران قطع فرما و طمع طمعکاران را به ناکامی برسان و کیْد آنان را به خودشان برگردان و صلوات بی‌پایان خود را به انبیای معظم، بویژه اشرف و خاتم آنان- صلی الله علیه و آله و علیهم- نثار فرما و درود بی‌پایان به ائمه معصومین- سیّما خاتمهم و غائبهم بقیه الله- علیهم السلام- بفرست؛ و ما را از شرّ شیطان و نفس اماره نجات مرحمت فرما.
تاریخ بهمن 63
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- بخشی از آیه ۱۰۰ سوره نساء:« وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجراً الَی اللَّهِ وَ رسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَد وَقَعَ اجْرُهُ عَلَی اللَّهِ» کسی که از خانه خود به قصد هجرت به سوی خدا و پیامبرش خارج شود و آن گاه مرگش فرا رسد، هر آینه اجر او بر خداوند است.


امام خمینی (ره)؛ 18 بهمن 1363

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: