شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به ملت عراق (تسلیت شهادت جمعی از منسوبین بیت آقای حکیم)

تهران، جماران
شهادت ده نفر از علما و روحانیون بیت آقای حکیم و شهادت بیگناهان در انفجارهای لبنان
ملت عراق- اعضای بیت آقای حکیم و ملت لبنان
جلد ۱۹ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۷۶ تا صفحه ۱۷۸

بسم الله الرحمن الرحیم‌
إنا للَّه و إنا إلیه راجعون‌
فاجعه بزرگ شهادت ده نفر از علما و سادات محترم بیت معظم مرحوم آیت الله حکیم- رضوان الله علیه- به دست جنایتکار رژیم عفلقی عراق «1» موجب کمال تاسف و تاثر گردید و برگی بر جنایات صدام پلید که به هیچ اصلی از اصول انسانیت پایبند نیست، افزود. ما از این جنایتکار که با اعمال خود روی مغول را سفید نموده توقع غیر از این نحو تبهکاریها نداریم. از مرد خونخواری که هر روز دستش تا مرفق به خون بیگناهان در عراق و ایران فرو رفته است جز این انتظاری نیست. تعجب ندارد که این حزب بی‌فرهنگ، هر روز شهرهای ایران را بر روی ساکنین عرب و فارس بیگناه، از زن و مرد و کودک و پیر و جوان فرو ریزد. تعجب نیست که اینان زندانیان بیگناه را چه عراقی و چه ایرانی در شکنجه‌گاههای خود بر خلاف مقررات ملل آزاد شکنجه نمایند.
این گونه اعمال، خوی شیطان صفتان و درندگان منحرف است. تعجب از مدعیان دروغین طرفداران حقوق بشر است که این  جنایت‌پیشگان را در اطراف جهان برای این اعمال‌ تشویق می‌کنند و به آنان کمکهای تسلیحاتی و تبلیغاتی می‌کنند. تعجب از سازمانهای عریض و طویل بین المللی است که گاه با گفتار و گاه با سکوت خود از اینان پشتیبانی می‌کنند. باید ملتهای مظلوم چشم امیدی به اینان نداشته و بدانند که آنها جز در خدمت زورگویان و قدرتمندان نیستند و ابرقدرتها جز در پی مطامع خود نمی‌باشند. این ملتهای مستضعف هستند که باید در مقابل ظالمان و جنایتکاران قیام کنند و با اتکا به خدای تعالی از هیچ قدرتی نهراسند و دست ستمکاران را قطع نمایند. ملت شریف عراق لازم است به ملت ایران و لبنان و فلسطین بپیوندد که خواب را از چشم عفلقیها و صهیونیستها و هواداران آنان بریده و جهان را در چشم آنان تیره و تار نموده‌اند. قوای مسلح قدرتمند ایران آن چنان سیلی به روی سیاه صدام زده است که جنون‌آمیز دست و پای خود را گم کرده و به هر جنایتی دست می‌زند و نسل و حرث را به آتش می‌کشد.
ان شاء الله تعالی در موقع مقتضی سیلی نهایی را خواهد خورد و کشور عزیز عراق و ایران از شرّ او نجات خواهد یافت.
این جانب به ملت عراق و بیت معظم مرحوم آیت الله حکیم- رحمه الله علیه- و فرزند شجاع او، حجت الاسلام سید محمد باقر حکیم، این مصیبت جانسوز و سایر مصیبتهای وارده به ملت شریف عراق را تسلیت عرض می‌کنم. چنانچه مصیبتهای وارده به ملت مسلمان لبنان را خصوصاً مصیبتهای انفجارهای اخیر را که موجب شهادت و جراحت جمع کثیری از برادران و خواهران عزیز ما گردید، به ملت لبنان خصوصاً علمای اعلام تسلیت می‌گویم و از خداوند تبارک و تعالی برای همه شهدای در راه حق خصوصاً شهدای اخیر عراق و لبنان طلب رحمت می‌نمایم.
اخیراً باید متذکر شد که این کوردلان که جز امور مادی و شهوات حیوانی از همه چیز غافلند، ملت شریف ما را نشناخته و گمان می‌کنند با شهادت فرزندان عزیز ما می‌توانند آنان را از راهی که انتخاب نموده‌اند که آن جز اسلام عزیز نیست، منصرف یا سست نمایند.
ملت بزرگ ایران در این چند سال که از جنایات شرق و غرب رنج می‌برد و عزیزان‌ خود را از دست داده و می‌دهد در هر انفجاری منفجرتر و در هر حمله ددمنشانه‌ای شجاعانه‌تر راه خود را در پیش داشته و جلو می‌رود. اینان ندیده‌اند که مادران و پدران شجاع ایران فرزندان و نور چشمان خود را از زیر خروارها خاک بیرون می‌کشند و فریاد «جنگ، جنگ تا پیروزی» سر می‌دهند و از دست‌اندرکاران مقابله به مثل و از سلحشوران جبهه‌ها ادامه جنگ را طلب می‌کنند. درود خدا بر این ملت شجاع و مومن که جان می‌دهد و تن به سازش و تسلیم نمی‌دهد.
این جانب برای شهدای این چند روز ایران که به دست جنایتکاران بعثی عراق صورت گرفت، رحمت و برای آسیب دیدگان شفا و سلامت، و برای بازماندگان و اقربای آنان مقاومت و صبر و اجر، و برای رزمندگان اسلام پیروزی و پایمردی را خواستارم.
صلوات و سلام بر جمیع انبیا و خصوصاً سیدهم و خاتمهم، و بر جمیع اوصیا- علیهم السلام- و بویژه خاتم الاوصیا- روحی فداه- و درود بر عباد الله الصالحین.
18 اسفند 63/ 16 جمادی الثانی 1405
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- در روز ۱۸ اسفند ۱۳۶۳ خبر تکان دهنده کشتار ده تن از علمای بزرگوار حوزه علمیه نجف که عموماً از منسوبین بیت شریف آقای سید محسن حکیم( از مراجع بزرگ شیعه) بودند، منتشر گردید. شهدای این اقدام جنایتکارانه رژیم صدام عبارتند از حضرات آیات: سید عبد المجید حکیم، عبد الهادی حکیم، سید حسن حکیم، سید حسین حکیم، سید محمد رضا حکیم، سید محمد حکیم، سید عبد الصاحب حکیم، سید ضیاء الدین حکیم، سید بهاء الدین حکیم و سید محمد علی حکیم.


امام خمینی (ره)؛ 18 اسفند 1363

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: