مطلب مرتبط

بسیج سازندگیبسیج سازندگی
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

سخنرانی در جمع مسئولان بسیج مستضعفان (تجلیل و تقدیر از خدمات بسیج)

تهران، جماران
تجلیل و تقدیر از خدمات بسیج و لزوم آمادگی جوانان برای دفاع از کشور
رحمانی (سرپرست)، اعضای شورا و مسئولان بسیج مستضعفان‌
جلد ۱۹ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۲۰ تا صفحه ۲۲۱

بسم الله الرحمن الرحیم‌

حضور جوانان برای دفاع از اسلام‌

آن چیزی که وظیفه، من است اینکه به شما دعا کنم و خصوصاً از جنابعالی که این زحمت را قبول کرده‌اید، تشکر کنم.
قضیه بسیج همان مسئله‌ای است که در صدر اسلام بوده است. وقتی جنگ می‌شد، طوایف مختلف می‌آمدند و به جنگ می‌رفتند و این مسئله جدیدی نیست و در اسلام سابقه داشته است. و چون مقصد ما اسلام است، باید هر جوانی یک نیرو باشد برای دفاع از اسلام. و همه مردم و هر کس در هر شغلی که هست مهیا باشد برای جلوگیری از کفر و الحاد و هجوم بیگانگان.
من در این مدتی که از بسیج مسائلی شنیده‌ام، به خوبی شنیده‌ام و فعالیت شما بسیار خوب بوده است و امیدوارم بهتر شود. البته مشکلات در هر امری هست که باید رفع شود و آن چیزی که برای ما بسیار مهم است اینکه جوانهای ما در سراسر کشور احساس کرده‌اند که خودشان باید از هر خطری که پیش می‌آید جلوگیری کنند و دنبال این نباشند که از خارج یا جای دیگر به آنها خدمت شود. و امتیاز ایران از جاهای دیگر در همین است که تا کنون نه از جهت مادی دستش را پیش دیگران دراز کرده و نه از جهات دیگر، و خودش روی پای خودش ایستاده و با تکیه بر خدا و خود، دفاع می‌کند و حق هم همین است. چون کسی که از خارج می‌آید، نمی‌آید که بجنگد، چنانکه می‌بینیم برای صدام از اردن و کجا و کجا افراد می‌آیند، ولی آن افراد بی‌عرضه‌ترند از آنهایی که در داخل‌ عراق هستند و حاضر نیستند برای صدام جانشان را بدهند. اما در کشور ما وقتی مساله، مسئله اسلام و فداکاری در راه اسلام است، مردم همه حاضرند، چون مردم ما می‌دانند در صدر اسلام خود پیغمبر و ائمه آن طور فداکاری کردند و مسلمین صدر اسلام با آن که عددشان کم بود آن گونه فعالیت کرده و جنگ کردند. و کشور ما بحمد الله به حسب نوع و اکثریت غالب افراد این احساس را دارند که برای اسلام و کشورشان خدمت کنند.

غرور و خودخواهی در امور مبدا شکست انسان‌

و شما آقایان مخصوصاً روحانیون، هر چه می‌توانید مردم و جوانان را تهذیب کنید و متوجه سازید که وقتی برای اسلام کار می‌کنیم باید به طور مهذب باشد که اگر خدای نخواسته، کارها با خودخواهی و غرور همراه شد، مبدا شکست انسان است. باید اتکال به خدا باشد و خدمت برای خدا؛ خدمتی که در هر جا انجام شد عبادت باشد، کما اینکه افرادی که در بسیج و سایر جاها برای خدا خدمت می‌کنند، همه در حال عبادت هستند و بسیج یک امر بسیار مهم و خوبی است.
امیدوارم با جدیت شما و کسانی که در این مراکز هستند، این امر به پیش رود، و ایران کشوری شود که در عین حال که هر کس مشغول کار خودش می‌باشد، مستعد برای این باشد که هر روزی اعلام شد، همه برای دفاع حاضر بشوند، و یک چنین کشوری آسیب نخواهد دید. ان شاء الله خداوند شما را موفق و موید بدارد و من به شما دعا می‌کنم.



امام خمینی (ره)؛ 25 فروردین 1364

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: