شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه به فرزند یکی از شهدا (تکریم و نصیحت به فرزندان شهدا)

تهران، جماران
پاسخ نامه فرزند شهید؛ تکریم و نصیحت به فرزندان شهدا
فرزند شهید
جلد ۱۹ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۹۲ تا صفحه ۲۹۳

[بسم الله الرحمن الرحیم‌
رهبر عزیز و بزرگوار خوبمان، سلام‌
ان شاء الله حال شما خوب باشد که اگر حال شما خوب باشد و سرحال باشید، ما هم خوشحال خواهیم بود. دو سال است که بنیاد شهید برای ما فرزندان شهدا، اسرا و مفقودین اردوی سراسری می‌گذارد و در اردوی هر ساله آرزوی دیدار با شما را داریم؛ اما نتوانسته‌ایم. امسال که برای سومین بار برای اردو می‌رویم از شما که به جای پدرمان هستید، می‌خواهیم که برای ما پیامی بدهید و ما را چند نصیحت بکنی که ما پس از پدرمان چه کارهایی باید انجام بدهیم و در جامعه چه بکنیم.
خدا حافظ شما. ان شاء الله بتوانیم روزی با شما دیدن کنیم.
خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.
یک فرزند شهید که از جانب همه شرکت کنندگان این آرزو را دارد.].
بسمه تعالی‌
فرزند بسیار عزیزم‌
نامه محبت‌آمیز شما، که از جانب خود و دیگر فرزندان عزیز شهدا، مفقودین، اسرا و جانبازان بود، موجب خرسندی شد. امید است شما عزیزان خردسال که یادگار فداکاران در راه خداوند تعالی و اسلام عزیز هستید، چون پدران بزرگوار خویش خود را برای دفاع از اسلام بزرگ و میهن عزیز مهیا سازید؛ و با فرا گرفتن علم و ادب و کوشش در راه به دست آوردن کمال انسانی و اخلاق اسلامی برای اسلام عزیز و کشور خودتان فرزندان شایسته‌ای باشید.
شماها با از دست دادن عزیزان خود، فرزندان اسلام و پیامبر عظیم الشان هستید.
ان شاء الله تعالی در پناه خداوند عالَم موفق شوید با کسان خود، خصوصاً مادران داغدیده، به خوبی رفتار نمایید از خداوند منّان سلامت برای شما، و رحمت برای شهیدان، سلامت و رهایی برای اسرا و مفقودین شما خواستارم. و السلام علیکم.
شوال 1405
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 01 تیر 1364

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: