شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

اجازه نامه به نخست وزیر (خانه‌سازی برای پرسنل سپاه پاسداران)

تهران، جماران
خانه‌سازی جهت پرسنل سپاه پاسداران
موسوی، میر حسین (نخست وزیر)
جلد ۱۹ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۴۷۱
[محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی امام خمینی، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و فرمانده معظم کل قوا- روحی له الفداء
احتراماً با توجه به نیاز شدید پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی- که عموماً از قشر مستضعف می‌باشند- به مسکن، و با توجه به مشکلات موجود، استدعا دارد موافقت فرمایید بنیاد مستضعفان باغ قدس ... «1» را که برای این منظور مناسب است در اختیار وزارت سپاه قرار دهند تا با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی نسبت به خانه‌سازی برای برادران سپاهی اقدام گردد. این مساله با برادر گرامی حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای هاشمی رفسنجانی در میان گذاشته شد. ایشان کاملًا موافق هستند. «2» همچنین برادر گرامی جناب آقای مهندس میر حسین موسوی، نخست وزیر محترم و نماینده حضرت عالی در بنیاد مستضعفان موضوع را به موافقت حضرت عالی موکول نموده‌اند. خداوند وجود حضرت عالی را تا قیام ولیّ‌اش سالم و تندرست باقی بدارد.
وزیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی- محسن رفیقدوست‌].
بسمه تعالی‌
جناب آقای نخست وزیر
با پیشنهاد مذکور بر وفق آنچه جناب حجت الاسلام آقای هاشمی گفته‌اند موافقت می‌شود، و مانع ندارد.
15 بهمن 64- روح الله الموسوی الخمینی‌
«۱»- شهرک شهید محلّاتی فعلی واقع در شمال شرقی تهران‏«۲»- آقای سید احمد خمینی، ذیلِ نامه وزیر سپاه، خطاب به آقای میر حسین موسوی( نخست وزیر) نوشته است:« جناب آقای هاشمی نوشته‏اند برای امام خمینی که: این جانب با تحویل ملک فوق به سپاه پاسداران برای ایجاد مسکن و تاسیسات غیر نظامی موافقم- احمد خمینی»


امام خمینی (ره)؛ 15 بهمن 1364
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: