شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه به وزیر آموزش و پرورش (استفاده از وجوه شرعی در مدرسه‌سازی)

تهران، جماران
استفاده مشروط از وجوه شرعی توسط وزارت آموزش و پرورش
اکرمی، سید کاظم (وزیر آموزش و پرورش)
جلد ۲۰ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۷۴ تا صفحه ۷۵

[بسمه تعالی ... حضرت مستطاب عالی استحضار دارید که چندی پیش از محضر محترمتان در مورد کسانی که می‌خواهند ثلث سهم مبارک امام- علیه السلام- را صرف مدرسه‌سازی نمایند استفتائی به عمل آمد و اجازه آن حضرت چنین رقم صدور یافت که «بسمه تعالی. مومنین محترم مجازند از ثلث سهم مبارک امام- علیه السلام- در امر مدرسه‌سازی، صرف نمایند.» و این بنده چنین فهمیدم که هر کس می‌تواند این ثلث سهم را در این مورد مصرف نماید، اکنون استدعا دارم بیان فرمایید.
1- آیا همه مومنین محترم می‌توانند از این طریق آموزش و پرورش را یاری دهند؟
2- و یا این اجازه مخصوص کسانی است که از حضرت مستطاب عالی مجاز در مصرف ثلث سهم مبارک امام- علیه السلام- هستند؟
ضمناً به اطلاع می‌رساند که از موقع صدور این اجازه کمکهای نسبتاً خوبی در امر مدرسه‌سازی به عمل آمده است و از استانها درخواست دارند که اجازه داده شود مردم هر شهری مجاز باشند ثلث سهم مبارک امام- علیه السلام- را در مدرسه‌سازی در شهر خود مصرف نمایند و در صورت امکان ما زاد را به مناطق محروم ارسال نمایند. منوط به امر حضرت عالی است.
ملتمس دعا- 2/ 4/ 1365
- سید کاظم اکرمی- وزیر آموزش و پرورش‌].
بسمه تعالی‌
چنانچه قبلًا هم تذکر داده‌ام مقصود این جانب این است که کسانی که مجازند مقداری از سهم مبارک امام- علیه السلام- را شخصاً در موارد مقرره شرعیه صرف کنند، از این‌ مقدار مجاز می‌توانند به وزارت آموزش و پرورش کمک کنند تا وسایل آموزش و پرورش فرزندانشان بهتر فراهم شود. امید است جناب آقای وزیر محترم آموزش و پرورش و سایر دست‌اندرکاران در این خدمت ارزنده موفق باشند.
26 تیر ماه 1365
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 26 تیر 1365
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: