شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه به آقای محمد علی صدوقی (تشکر از مردم یزد در کمک به سیل‌زدگان)

تهران، جماران
اظهار تشکر از اقدامات مردم یزد در کمک به سیل‌زدگان «1»
صدوقی، محمد علی (نماینده امام خمینی و امام جمعه یزد)
جلد ۲۰ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۷۱ تا صفحه ۱۷۲

[بسمه تعالی. محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی امام خمینی رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران- مد ظله العالی. با اهدای سلام، به عرض عالی می‌رساند همان گونه که مستحضرید در اثر بارندگی‌های زیاد، مناطقی از میهن اسلامی من جمله در استان یزد شدیداً آسیب دیده که در نتیجه در این استان حدود 350 خانه به طور کلی ویران و تعداد کثیری نیز خسارت دیده‌اند که نیاز به بازسازی و مرمت دارند. اکنون جمعی از متدینین یزد مایل هستند قسمت وسیعی از منطقه سیل‌زده این استان را به یاد شهید بزرگوار انقلاب اسلامی مرحوم آیت الله صدوقی- رضوان الله علیه- از غیر وجوه شرعیه، زیر پوشش «بنیاد صدوق» بازسازی کنند که این جانب موکول به رای مطاع [و] نظر مبارک آن جناب نمودم، لذا تقاضا دارم نظریه و رای مبارک را اعلام و این جانب را به وظیفه شرعی و اخلاقی‌ام ارشاد فرمایید. بقای وجود مبارک را از خداوند تعالی مسالت دارم.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته- محمد علی صدوقی‌].
بسمه تعالی‌
جناب حجت الاسلام آقای حاج شیخ محمد علی صدوقی- دامت افاضاته‌
با تقدیر و تشکر از مردم متدین یزد- ایّدهم الله تعالی- که به چنین عمل بسیار مهم خداپسندانه اقدام نموده‌اند، و با طلب رحمت برای شهید بزرگوار مرحوم صدوقی‌ - رحمه الله علیه- و تقدیر از زحمات ارزشمند جنابعالی در این امر خطیر، امید است اهالی محترم سایر مناطق برای نجات جان افراد سیل‌زده، هر چه بیشتر اقدام و در ساختن مساکن تخریب شده و ترمیم خسارات وارده اقدام، و موجب رضای خداوند متعال و حضرت بقیه الله- ارواحنا فداه- را فراهم نمایند. ان شاء الله تعالی روحانیون معظم سرتاسر کشور- دامت برکاتهم- مردم را در این امر حیاتی تشویق و تجهیز فرمایند. و السلام علی عباد الله الصالحین.
26 آذر 65 مطابق با 14 ربیع الثانی 1407
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- در روزهای دهه اول آذر ۱۳۶۵ بر اثر بارندگیهای شدید و وزش طوفان در استانهای جنوبی کشور و بخصوص در خوزستان، شیراز و بوشهر سیل جاری شد و تعدادی از واحدهای مسکونی تخریب و به مزارع کشاورزان خسارات قابل توجهی وارد آمد. بارندگی ممتد و کم سابقه در استانهای گرمسیر کشور نظیر استان یزد، به لحاظ بافت ساختمانی منازل در روستاها خساراتی به بار آمد.


امام خمینی (ره)؛ 26 آذر 1365
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: