شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه به دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه (عدم دخالت ائمه جمعه در انتخابات)

تهران، جماران
موافقت با مفاد اطلاعیه دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی و عدم دخالت ائمه جمعه
دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه
جلد ۲۰ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۸۷ تا صفحه ۲۸۸
[بسم الله الرحمن الرحیم. از آنجا که نماز جمعه پایگاه بزرگ سعادت و سیاست اسلام و میعادگاه مردم حزب الله است، دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه سراسر کشور با کسب اجازه از محضر حضرت امام- مد ظله- برادرانه به حضرات آیات و حجج اسلام ائمه محترم جمعه و ستادهای نماز جمعه سراسر کشور تذکرات ذیل را ارائه می‌نماید:
1- بر اساس تجربیات حاصله از انتخابات دور اول و دوم مجلس شورای اسلامی و بروز اختلافات در پاره‌ای شهرها بدین وسیله به آقایان محترم ابلاغ می‌شود از معرفی افراد به عنوان کاندیدا و موضعگیری له یا علیه اشخاص و استفاده انتخاباتی از تریبون نماز جمعه خودداری نمایند.
2- در صورتی که برخی از عزیزان ائمه محترم جمعه تصمیم دارند در انتخابات آینده خود را کاندیدا نمایند لازم است از تاریخ «2» () از سمت امامت جمعه استعفا نمایند تا دبیرخانه جهت جایگزینی افراد واجد شرایط تصمیمات مقتضی اتخاذ و اقدامات لازم را معمول دارد.
3- ستادهای نماز جمعه در سراسر کشور از تاریخ () حق ندارند از کسانی که می‌خواهند خود را کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی بنمایند به عنوان سخنران قبل از خطبه‌ها استفاده نمایند.
بدیهی است ستادها از فردی که دعوت می‌نمایند باید سوال کنند.
4- دبیرخانه دوستانه و خاضعانه از آن دسته از ائمه جمعه‌ای که مایل به شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌باشند می‌خواهد تا سنگر امامت جمعه را رها ننموده، در حوزه مسئولیت خود کما فی السابق به خدمات و تلاشهای صادقانه خویش ادامه داده و بدانند که ثمرات وجودی آقایان در سنگر امامت جمعه از سنگر مجلس شورای اسلامی کمتر نبوده و موجبات خرسندی خداوند متعال و امت حزب الله را فراهم می‌سازد.
بدیهی است در صورت تخلف از موارد فوق، امام جمعه از امامت جمعه عزل و ستاد نماز جمعه نیز منحل خواهد شد.
به دستور حضرت امام- مد ظله- تنها امام جمعه و ائمه جمعه موقت تهران از این حکم مستثنی می‌باشند.].
بسمه تعالی‌
با تشکر از زحمات ارزنده دبیرخانه ائمه جمعه و ائمه جمعه محترم بلاد و درخواست از محضر مقدس خداوند متعال برای توفیق هر چه بیشتر به همه نهادها و ملت شریف، موافقت می‌شود.
31 خرداد 66
روح الله الموسوی الخمینی‌
«۱»- در صحیفه نور( دوره ۲۲ جلدی)، ج ۲۰، ص ۱۰۰ ذیل تاریخ ۹/ ۴/ ۶۶ درج شده است که به استناد تاریخ مندرج در نسخه خطی، ۳۱/ ۳/ ۶۶ صحیح است‏«۲»- دستنویس اعلامیه دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه، که جهت تایید، خدمت امام خمینی ارسال گردیده است، برای انتشار در آستانه برگزاری انتخابات سومین دوره مجلس شورای اسلامی بوده و محلهای خالی در قسمت مربوط به تاریخ، متعاقباً و پس از تعیین تاریخ دقیق از سوی شورای نگهبان و وزارت کشور، می‏بایست تکمیل می‏شد.


امام خمینی (ره)؛ 31 خرداد 1366
 

دیدگاه ها

نظر دهید

1 نظر
  • ناشناس
    دریغ ازگوش به حرف امام دادن
    پاسخ