مطلب مرتبط

شهدا در قهقهه مستانه‌شان و در شادی وصولشان عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون اندشهدا در قهقهه مستانه‌شان و در شادی وصولشان عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون انداینجا صحبت عشق است و عشق...اینجا صحبت عشق است و عشق...
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به ملت ایران در هفته دفاع مقدس (تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران)

تهران، جماران
هفته دفاع مقدس
تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران
خانواده شهدا، اسیران، جانبازان و ملت ایران
جلد ۲۱ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۱۴۷

بسم الله الرحمن الرحیم‌
خداوندا، همه چیز تویی؛ و غیر از تو همه هیچ. خداوندا، تو عزیزی؛ و غیر از تو همه ذلیل. خداوندا، تو غنی‌ای؛ و غیر از تو همه فقیر. هفته جنگ امسال حال و هوای دیگری دارد. پس از سالها دفاع مقدس، یاری دین خدا صورت دیگری به خود گرفته است.
آمادگی جنگی ضرورت بیشتری یافته است. و دشمنان خدا و خلق خدا آنی غافل نیستند، و در کمین نشسته‌اند تا آنچه را خدایی است نابود کنند. خانواده‌های شهدا، تا همیشه تاریخ این مشعلداران راه اولیا، افتخار روشنایی طرق الی الله را به عهده گرفته‌اند.
مجروحین و معلولینْ خود چراغ هدایتی شده‌اند که در گوشه گوشه این مرز و بوم به دین باوران راه رسیدن به سعادت آخرت را نشان می‌دهند: راه رسیدن به خدای کعبه را. اسرا در چنگال دژخیمانْ خود سرود آزادی‌اند، و احرار جهان آنان را زمزمه می‌کنند.
مفقودین عزیز محور دریای بیکران خداوندی‌اند؛ و فقرای ذاتی دنیای دون در حسرت مقام والایشان در حیرتند. از شهدا که نمی‌شود چیزی گفت. شهدا شمع محفل دوستانند.
شهدا در قهقهه مستانه‌شان و در شادی وصولشان عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون «1» اند؛ و از «نفوس مطمئنه‌ای» هستند که مورد خطاب فَادخُلِی فِی عِبادِی و ادخُلی جَنَّتِی «2» پروردگارند. اینجا صحبت عشق است و عشق؛ و قلم در ترسیمش بر خود می‌شکافد. و السلام.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- بخشی از آیه ۱۶۹ سوره آل عمران:« نزد پروردگارشان متنعم خواهند بود»«۲»- سوره فجر، آیات ۲۹ و ۳۰:« در صف بندگان خاص من درآی، و در بهشت رضوان من داخل شو»


امام خمینی (ره)؛ 01 مهر 1367

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: