شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

حکم به دادستان کل و رئیس دیوان عالی کشور (رسیدگی به درخواست وزیر بهداشت)

تهران، جماران
رسیدگی به درخواست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
موسوی خوئینی‌ها، سید محمد (دادستان کل کشور) موسوی اردبیلی، سید عبد الکریم (رئیس دیوان عالی کشور)
جلد ۲۱ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۴۱ تا صفحه ۳۴۲

[آقای علی رضا مرندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه شماره 176/ م 10/ 1/ 68 به محضر امام، ضمن تشریح تغییرات بنیادی در نظام دارویی کشور به بازداشت مدیر عامل وقت شرکت سهامی دارویی کشور و نیز بازداشت مدیر عامل وقت شرکت سهامی داروپخش در پی رسیدگیهای بازرسی کل کشور اشاره کرده و یادآور شده است که با وجود آزاد شدن مدیر عامل داروپخش (به درخواست جمعی از وزرا و نمایندگان مجلس) هنوز پرونده این موضوع در شعبه‌های دوازده و سیزده دادسرای انقلاب اسلامی مفتوح است.
وزیر بهداشت از محضر امام درخواست کرده که پرونده توسط منتخبین معظمٌ له مورد رسیدگی و اظهار نظر نهایی قرار گیرد. بدواً حضرت امام به آقای موسوی خوئینی، دادستان کل کشور ماموریت دادند، اما ایشان طی نامه مورخ 24/ 1/ 68 اعلام کرد که: «بر حسب تقسیم کار و وظایف شورای عالی قضایی انجام این کار در حوزه مسئولیت رئیس دیوان عالی کشور است»، امام خمینی انجام ماموریت را در نامه بعدی به آقای موسوی اردبیلی، رئیس دیوان عالی کشور محول فرمودند. متن نامه‌های امام به قرار زیر است:].
بسمه تعالی‌
جناب حجت الاسلام آقای موسوی خوئینی‌ها- دامت افاضاته‌
دو نفر از افراد وارد و خوب را جنابعالی برای روشن شدن تکلیف افراد مورد درخواست جناب آقای دکتر مرندی انتخاب نمایید تا کار را مطابق شرع و قانون انجام دهند.
14/ 1/ 68
روح الله الموسوی الخمینی‌
بسمه تعالی‌
جناب مستطاب حجت الاسلام آقای موسوی اردبیلی- دامت افاضاته‌
با سلام و تشکر از آقای موسوی خوئینی که تذکر دادند در محدوده کاری ایشان نمی‌باشد، آنچه را برای ایشان نوشته‌ام حضرت عالی زحمت آن را می‌کشید. ان شاء الله موفق و موید باشید.
24/ 1/ 68
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 14 فروردین 1368
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: