شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه به آقای محمد هاشمیان (سوء استفاده برخی اشخاص از وجوه شرعیه)

نجف
سوء استفاده برخی اشخاص از وجوه شرعی
هاشمیان، محمد
جلد ۲ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۲۰ تا صفحه ۴۲۱
بسمه تعالی‌
29 شهر ذی الحجه 91
خدمت جناب مستطاب عماد الاعلام و حجت الاسلام آقای هاشمیان- دامت افاضاته‌
مرقوم شریف واصل، و از مضمونش مطلع شدم. شکایت از مخالفت بعضی نموده بودید؛ معلوم است در هر امری که انسان کفیل آن است مشکلاتی وارد می‌شود، با اشخاص و اغراض مختلفه مواجه خواهد شد. انسان باید مواظب ادای تکلیف الهی باشد، و از امور دیگر پس از ادای وظیفه باک نداشته باشد. خداوند تعالی اصلاح امور را بفرماید.
اشخاصی که در وجوه شرعیه عمل به وظیفه و مقررات شرعیه نمی‌کنند، پس از تذکر، اگر ... [متنبه‌] نشدند مرقوم دارید تا تکلیف آنها را معلوم کنم. اشخاصی که وجوه شرعیه را به عنوان این جانب می‌گیرند و به بهانه اینکه دسترسی ندارند به این جانب، حیف و میل می‌کنند یا به اشخاص دیگر می‌رسانند، با آنکه این جانب در قم و در تهران وکیل دارم و معروف هستند- از قبیل حجت الاسلام آقای پسندیده اخوی این جانب در قم و حجت الاسلام آقای حاج سید محمد صادق لواسانی در تهران و جنابعالی در رفسنجان- آنها را از کار خلاف نهی کنید، و اگر منتهی نشدند اجازه این جانب را پس بگیرید و بفرستید؛ و اگر ندادند مرقوم دارید تا تکلیف آنها را معیّن کنم. از جنابعالی امید دعای خیر دارم.
راجع به آقای فلسفی؛ «1» چون منبر ایشان مربوط به جهات این جانب بوده جالب نمی‌دانم از جانب من مستقیماً به ایشان چیزی برسد ولی جنابعالی مختار و مجازید که خودتان و برای تشکر از زحمت ایشان هر مبلغ مناسب می‌دانید- در همه مورد- قبول است. ان شاء الله تعالی این جانب را از دعای خیر فراموش نمی‌فرمایید. و السلام علیکم.
روح الله الموسوی الخمینی‌
«۱»- اشاره به منبر آقای محمد تقی فلسفی، واعظ و خطیب معروف، در بهمن ماه ۱۳۵۰ در مسجد سید عزیز اللَّه تهران؛ که در جواب به یاوه‏های سناتور جمشید اعلم، بر مرجعیت و رهبری امام تاکید ورزید و سخنان ایشان با تایید جمعیت حاضر در مسجد مواجه گردید.


امام خمینی (ره)؛ 26 بهمن 1350
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: