شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه تشکر به آقای صادق خلخالی (شهادت سید مصطفی)

نجف
شهادت آقای سید مصطفی خمینی
پیام تشکر
خلخالی، صادق- قم
جلد ۳ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۲۷۳

توضیح تاریخی

  • در نیمه شب اول آبان 1356، آیت‌الله سید مصطفی خمینی، به شکل مرموزانه‌ای به شهادت رسید. شهادت ایشان، نهضت اسلامی ایران را جان تازه‌ای بخشید و به شکل انقلابی فراگیر درآمد. ر.ک. سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی، www.irdc.ir.

بسمه تعالی‌
لیله 18 حج 97
خدمت جناب مستطاب عماد الاعلام و ثقه الاسلام آقای آقا شیخ صادق خلخالی- دامت افاضاته‌
به عرض می‌رساند، مرقوم شریف که متضمن تفقد از این جانب و مظهر عواطف کریمه در این حادثه بود، واصل و موجب تشکر گردید. خداوند همه ما را توفیق خدمت بدهد. من نمی‌توانم عواطف شما بلکه نقش شما را در این نهضت مقدس فراموش کنم. زحماتی که شما در مواقع حساس در متن خطر کشیدید هیچ گاه فراموش نمی‌شود؛ و چون ان شاء الله تعالی برای رضای حق تعالی و خدمت به اسلام بوده است در پیشگاه مقدس حق تعالی روسفید خواهید بود، و امید است خداوند شما و ما را توفیق هر چه بیشتر در خدمت به حق و احکام نورانی اسلام عطا فرماید. اگر من احیاناً در جواب مرقومات آقایان کوتاهی کنم باید عفو فرمایند. من با حال ضعف و نقاهت و نگرانیهای بسیار روزشماری می‌کنم. مستدعی است به جمیع فضلا و مدرسین حوزه علمیه که اظهار لطف نموده‌اند، از قِبَل این جانب قدردانی و تشکر فرمایید و این جانب را از دعای خیر برای حُسن عاقبت فراموش ننمایید. و السلام علیکم و رحمه الله.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- در صحیفه نور( دوره ۲۲ جلدی)، ج ۲۲، ص ۲۳۳، و( دوره جدید)، ج ۴، ص ۱۸۵، تاریخ نامه ۲۵/ ۲/ ۱۳۵۷ ذکر شده است؛ در حالی که دستخط امام خمینی دارای تاریخ قمری ۱۸ ذی الحجه الحرام ۱۳۹۷( ۹/ ۹/ ۱۳۵۶) می‏باشد.


امام خمینی (ره)؛ 09 آذر 1356
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: