شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به ملت ایران (شهادت آقای سید محمد علی قاضی طباطبایی)

قم
شهادت آقای سید محمد علی قاضی طباطبایی
ملت مسلمان ایران
جلد ۱۰ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۲۰ تا صفحه ۴۲۱

توضیح تاریخی

  • آیت‌الله قاضی طباطبایی اولین شهید محراب در دهم آبان 1358 شمسی، مصادف با عید قربان، نماز عید را اقامه کرد و پس از راهپیمایی، جهت استراحت به منزل رفت. با وجود خستگی برای نماز عشا به مسجد می‌رود و در راه بازگشت از مسجد و در اتومبیل به وسیله جوانی مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد. ضارب در تاریکی هوا فرار کرد و از طرف دیگر گروه فرقان این ترور را بر عهده گرفت. ر.ک. تاریخ انقلاب اسلامی، موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، جلد چهارم صفحه 156.

بسم الله الرحمن الرحیم‌
إنا للَّه و إنا إلیه راجعون‌
با کمال تاسف ضایعه ناگوار شهادت عالِم مجاهد، حجت الاسلام و المسلمین، آقای حاج سید محمد علی قاضی طباطبایی- رحمه الله علیه- را به عموم مسلمانان متعهد و علمای اعلام مجاهد و مردم غیور مجاهد آذربایجان و خصوص بازماندگان این شهید سعید تسلیت عرض، و از خداوند متعال صبر انقلابی برای مجاهدین راه حق و اسلام خواستارم.
ملت عزیز برومند ایران و آذربایجانیان غیرتمند عزیز باید در این مصیبتهای بزرگ، که نشانه شکست حتمی دشمنان اسلام و کشور و عجز و ناتوانی و خودباختگی آنان است، هر چه بیشتر مصمم، و در راه هدف اعلای اسلام و قرآن مجید بر مجاهدات خود افزوده و از پای ننشینید، تا احقاق حق مستضعفین را از جباران زمان بنمایند.
عزیزان من، در انقلابی که ابرقدرتها را به عقب رانده و راه چپاولگری آنان را از کشور بزرگ بسته است این ضایعات و ضایعات بالاتر، اجتناب ناپذیر است.
ما باید از کنار این وقایع با تصمیم و عزم و خونسردی بگذریم؛ و به راه خود- که راه جهاد فی سبیل الله است- ادامه دهیم.
شهادت در راه خداوند زندگی افتخارآمیز ابدی و چراغ هدایت برای ملتهاست. ملتهای مسلمان باید از فداکاری مجاهدین ما در راه استقلال و آزادی و اهداف مقدسه اسلام بزرگ الگو بگیرند؛ و با پیوستن به هم سد استعمار و استثمار را بشکنند، و به پیش‌ به سوی آزادگی و زندگی انسانی بروند. از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمین و رحمت و مغفرت برای شهدای راه حق و شهیدِ سعید طباطبایی خواستارم.
11 ذی الحجه الحرام 99
آبان 58
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 11 آبان 1358

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: