مطلب مرتبط

جنون دشمن با طرد شدن از سوی ملت مسلمانجنون دشمن با طرد شدن از سوی ملت مسلماندادستان انقلابدادستان انقلاب
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به ملت ایران (تجلیل از مقام شهیدان: علی قدوسی و وحید دستجردی)

تهران، جماران
شهادت شهید علی قدوسی و سرهنگ وحید دستجردی
تجلیل از مقام شهیدان: علی قدوسی (دادستان کل انقلاب) و وحید دستجردی (رئیس شهربانی)
ملت ایران
جلد ۱۵ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۷۳ تا صفحه ۱۷۴
بسم الله الرحمن الرحیم‌
إنا للَّه و إنا إلیه راجعون‌
با کمال تاسف و تاثر حجت الاسلام شهید قدوسی به دوستان شهید خود پیوست. «1» شهیدی عزیز که سالیان دراز در خدمت اسلام بود؛ و اخیراً مجاهدات او در راه انقلاب بر همگان روشن است. این جانب سالیان طولانی از نزدیک با او سابقه داشتم، و آن بزرگوار را به تقوا و حسن عمل و استقامت و مقاومت و تعهد در راه هدف می‌شناختم.
شهادت بر او مبارک و وفود الی الله و خروج از ظلمات به سوی نور بر او ارزانی باد.
راهی است که باید پیمود و سفری است که باید رفت. چه بهتر که در حال خدمت به اسلام و ملت شریف اسلامی شربت شهادت نوشیدن و با سرافرازی به لقاء الله رسیدن. و این همان است که اولیای معظم حق تعالی آرزوی آن را می‌کردند و از خدای بزرگ در مناجات خود طلب می‌کردند.
گوارا باد شربت شهادت بر شهدای انقلاب اسلامی، و خصوص شهدای اخیر ما، که با دست جنایتکار منفورترین عناصر پلید به جوار رحمت حق شتافتند، و افتخار برای اسلام و ننگ و نفرت برای دشمنان دژخیم ملت شریف آفریدند.
این جانب شهادت دادستان کل انقلاب و سرهنگ وحید دستجردی، «2» که در راس شهربانی و قوای انتظامی در حال انجام وظیفه بودند و بدین تحفه الهی نایل شدند، را به ملت ایران و به حوزه علمیه قم و به قوای مسلح تبریک و تسلیت عرض می‌کنم؛ و از خدای تعالی رحمت برای آنان و صبر و شکیبایی برای خانواده محترمشان خواستارم.
ننگ و خسران بر کسانی که گمان می‌کنند با این شرارتها ملت شریف ایران را که برای اقامه عدل اسلامی قیام نموده‌اند از صحنه مبارزه با کفر خارج می‌نمایند و تن به عار و ذلت ابرقدرتهای جنایتکار می‌دهند. این کوردلان شکست خورده نمی‌بینند که مادران و پدران و فرزندان و همسران این شهدا چون قهرمانان صدر اسلام به شهادت اینان افتخار می‌نمایند و چون کوهی در مقابل حوادث ایستاده‌اند. گویی اینان از شدت یاس به جنون کشیده شده‌اند؛ و چون خود را مطرود ملت مسلمان می‌بینند، از ملت ایران انتقام می‌کشند.
از خداوند تعالی هدایت برای جوانان گول خورده، و خذلان برای سران از خدا بیخبر آنها خواستارم.
سلام و درود بر شهیدان راه حق. رحمت بر شهدای اخیر اسلام. و السلام علی من اتبع الهدی.
روح الله الموسوی الخمینی‌
«۱»- ساعت ۲۰: ۲۰ دقیقه روز ۱۴/ ۶/ ۱۳۶۰ بر اثر انفجار بمب آتشزای قوی که به وسیله تروریستهای عضو گروهک منافقین در محل دادستانی کل انقلاب اسلامی( تهران) نصب شده بود، آقای علی قدوسی،( دادستان کل انقلاب) به شهادت رسید.«۲»- آقای وحید دستجردی، رئیس کل شهربانی جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ ۸/ ۶/ ۱۳۶۰ در جریان بمبگذاری منافقین که منجر به شهادت رئیس جمهور( محمد علی رجایی) و نخست وزیر( محمد جواد باهنر) گردیده بود، بشدت دچار سوختگی و جراحت شد و سرانجام بر اثر شدت جراحات وارده در تاریخ ۱۴/ ۶/ ۱۳۶۰ به درجه رفیع شهادت و لقاء اللَّه واصل گردید. پیکر پاک شهید قدوسی و شهید دستجردی در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۶۰ در مراسمی با شکوه و با حضور انبوه جمعیت عزادار از مدرسه عالی شهید مطهری تهران تشییع شد.


امام خمینی (ره)؛ 15 شهریور 1360
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: