شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

بیانات در جمع مسئولین (معرفی آقای موسوی خوئینی‌ها به سمت دادستان کل کشور)

تهران، جماران
معرفی آقای موسوی خوئینی‌ها به سمت دادستان کل کشور
موسوی اردبیلی، سید عبد الکریم (رئیس دیوان عالی کشور)، صانعی، یوسف (دادستان‌ کل کشور) و موسوی خوئینی‌ها (نماینده امام و سرپرست حجاج)
جلد ۱۹ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۳۰۹

بسم الله الرحمن الرحیم‌
از رفتن آقای صانعی «1» متاسف و متاثرم، امیدوارم ایشان در هر کجا که باشند فرد موثری باشند. از زحمات و کوششهای ایشان تشکر و قدردانی می‌کنم. من ایشان را سالهای طولانی است که می‌شناسم، او مردی عالم، متعهد و فعال است. ایشان تصمیم گرفتند تا از این کار کنار بروند. ایشان نباید به طور کلی از همه کارها کناره‌گیری کنند. حال که از این کار خسته شده‌اند، کارهای دیگری که با وضع مزاجی ایشان مناسبتر است را انتخاب کنند.
امروز که به شما زحمت دادم، بدین خاطر بود که تصمیم گرفتم آقای موسوی خوئینی‌ها «2» دادستان باشند. آقای موسوی را هم می‌شناسم، او مرد عالم و بسیار متعهدی است. آنچه باید سفارش کنم این است که، باید همه با هم و همراه باشید. اگر شورای عالی قضایی قوی باشد و همگی اتحاد قوی داشته باشید، مشکلترین کارها را ان شاء الله می‌توانید حل کنید. البته همیشه همفکری داشته باشید، و کار را هم خوب انجام داده‌اید ولی حجم کار چون زیاد است، باید بیشتر تلاش کنید. ان شاء الله آقای موسوی هم مانند آقای صانعی با صفای باطن، با آقای اردبیلی «3» همکاری می‌نمایند. فعلًا آقای صانعی به کار خود ادامه دهند تا سیر قانونی این کار طی شود.

«۱»- آقای یوسف صانعی، دادستان پیشین کل کشور«۲»- آقای سید محمد موسوی خوئینی‏ها که بعد از آقای صانعی به دادستانی کل کشور منصوب شد«۳»- آقای سید عبد الکریم موسوی اردبیلی، رئیس پیشین قوه قضاییه‏


امام خمینی (ره)؛ 16 تیر 1364
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: