شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه به آقای سید احمد خمینی (خانوادگی- وجوه شرعی)

نجف
خانوادگی و امور مربوط به وجوه شرعی
خمینی، سید احمد
جلد ۲ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۴۹۳
بسمه تعالی‌
29 صفر 93- احمد عزیز
مرقوم مورخ 10 صفر واصل، سلامت و سعادت شما را خواهانم.
1- پاکت جوف را خودتان ببرید منزل آقای زنجانی «1» و مبلغ سه هزار تومان از حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای عمّ بزرگوار «2» بگیرید و ببرید برای ایشان.
2- مبلغ یک هزار تومان فرستادم برای عیدی شما و خانم محترمه و سه دختر، «3» هر یک دویست تومان.
3- از قرار بعض مرقومات تهران، آقای تهرانی «4» به بعض موسسات از قبیل مدرسه علوی وجوه فراوانی اجازه می‌دهند؛ به ایشان تذکر دهید که این نحو موسسات محتاج به وجوه شما نیستند و در اجازه احتیاط نمایید.
4- مانع ندارد به مشهدی رضا پانصد و به مشهدی ناد علی «5» چهار صد داده شود.
پاکت «6» جوف را به وسیله مطمئنی برسانید. از خداوند توفیق شما را برای تحصیل علوم دینیه و تهذیب اخلاق و اعراض از دنیا خواستارم. و السلام علیکم.- پدرت‌
«۱» یادگار امام درباره پاورقیهای این نامه چنین نوشته است: ۱- آیت اللَّه حاج سید احمد زنجانی- رحمه اللَّه علیه- از دوستان بسیار صمیمی حضرت امام بودند.«۲»- حضرت آیت اللَّه سید مرتضی پسندیده.«۳»- منظور، خواهران گرامیِ مخاطب است.«۴»- آیت اللَّه شیخ محمد صادق تهرانی وکیل حضرت امام که بعد از گذشت مدتی از وکالت، ایشان را تبعید کردند.«۵»- مشهدی رضا و ناد علی هر دو از خدمتگزاران بیت امام در قم هستند که ماهانه دویست و پنجاه تومان حقوق می‏گرفتند و بعد از اجازه این جانب( احمد خمینی) از امام، معظمٌ له حقوقشان را مقداری اضافه کردند.«۶»- نامه‏هایی بوده است که امام خمینی دستورات مختلفی، چه در مورد مبارزات و چه در امور شرعیه، می‏فرستادند.


امام خمینی (ره)؛ 15 فروردین 1352
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: