مطلب مرتبط

سخنرانى در جمع دانشجويان (مواهب انقلاب- اعمال تروريستى)نهضت مقدس اسلامی سربازان محترم را در کنار ما نشاندبرکات انقلاب اسلامی‌حرکات مذبوحانه گروهکهاسخنرانی در جمع دانشجویان (مواهب انقلاب- اعمال تروریستی)همه مرد میدانیمترور برای شما فایده نداردملت ما همه مبارزندملت ما همه مبارزندملت ما همه سربازندملت ما همه سربازند
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

سخنرانی در جمع دانشجویان (مواهب انقلاب- اعمال تروریستی)

قم، مدرسه فیضیه
مواهب انقلاب اسلامی- اعمال تروریستی
دانشجویان دانشکده پزشکی آیت اللَّه طالقانی- سربازان پادگانهای شیراز
جلد ۷ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۳۱ تا صفحه ۲۳۲

[بسم اللَّه الرحمن الرحیم‌]

برکات انقلاب اسلامی‌

... حجره‌های مدرسه فیضیه را شکستند؛ غارت کردند. «1» آن روز روزی بود که اجتماع در این مدرسه، بین جنود طاغوتی و شیطانی، و جنود الهی در حال مبارزه بود. طاغوت رفت، و امروز ما- گروههای مختلف- که هیچ گاه با هم جمع نمی‌شدیم و امکان اجتماع به ما نمی‌دادند، در این مکان مقدس، مجتمع شدیم. سربازان محترم شیراز از پادگانهای خود به اینجا آمده‌اند؛ با دانشجویان، با سایر اقشار، با روحانیون، با بانوان و زنهای محترم؛ همه با هم مجتمع. این فرصتی است که نهضت به ما داد. این منتی است که اسلام بر ما نهاده که همه قشرها با هم در یک مکان، مجتمع. در زمان طاغوت قشرها با هم مختلف بودند؛ اگر مجتمع می‌شدیم، اجتماع به مبارزه بود. در خیابانها با مبارزه مجتمع می‌شدند؛ برای خونریزی می‌آمدند. نهضت مقدس اسلامی به برکت اسلام، سربازان محترم را در کنار ما نشاند؛ فرهنگیان را با آنها مجتمع کرد؛ بانوان را با آنها در یک مکان مجتمع کرد. این منتی است که ما از خدای تبارک و تعالی باید بکشیم.
برکات این نهضت زیاد بود؛ بزرگترین برکات، شکستن سد بزرگ رژیم شاهنشاهی و راندن دزدها و چپاولگران از مملکت و قطع ایادی شرک و نفاق و قطع ایادی چپاولگران و نفتخواران [بود]. اینها برکاتی بود که به ما تا کنون رسیده است. آزادی، بزرگترین موهبت الهی که الآن ملت ما از آن برخوردار است. آزادانه شما اینجا آمده‌اید؛ دیروز نمی‌توانستید.
تذکر دادید که ما در محبس بودیم. پادگانها محبس بود، ایران محبس بود؛ ایران محبس 35 میلیون جمعیت بود! ما در مدرسه‌ها محبوس بودیم، شما در پادگانها، بازاریها در بازار، اداریها در اداره؛ همه محبوس بودید. امروز خدای تبارک و تعالی به ما منت گذاشت و آزادی را نصیب ما کرد که همه آزادانه در اینجا مجتمع هستیم، و مسائل خودمان را طرح می‌کنیم. ما از این به بعد احتیاج به این اجتماعات داریم.

حرکات مذبوحانه گروهکها

نهضت ما به آخر نرسیده است. ما در بین راه هستیم. ما تا کنون موانع را به مقدار بزرگی از راه برداشتیم؛ و ان شاء اللَّه این ریشه‌های گندیده را هم از بن در می‌آوریم. این نوکرهای چپ و راست- این انگلها، این چپاولگران و معاونین چپاولگران- بدانند این حرکات مذبوحانه را نمی‌توانند ادامه دهند. با ترور شخص میدان برای آنها باز نخواهد شد. ملت ما همه مبارزند، ملت ما همه سربازند؛ زن و مردِ ملت ما سربازند. این انگلهای جامعه، اینها که می‌خواهند نفت ما را باز به جیب امریکا بریزند، اینها که یا چپگرا یا راستگرا هستند- اینها- باید بدانند که گذشتْ آن زمان! دیگر نمی‌توانند اعاده بدهند آن رژیم یا نظیر آن رژیم را. به جای خود بنشینید! مثل خفاش از سوراخها بیرون نیایید! ترور برای شما فایده ندارد. جوانان ما همه برای شهادت حاضرند. مرد و زن ما برای شهادت حاضرند.
برادران من! ما راه را تا بین راه آمده‌ایم و باید به آخر برسانیم. باید این نهضت را حفظ کنید. شما باید این آتش روشن را روشنتر کنید. اگر خدای نخواسته لطمه‌ای به این نهضت وارد بشود، تا آخر اسارت است؛ و نخواهد شد. این نهضت به ثمر خواهد رسید. و حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی- که حافظ همه سعادتهاست و حافظ استقلال مملکت ما و حافظ آزادی ملت ماست- برقرار خواهد شد. خداوند تمام شما را، همه مردان و زنان را، سربازان و دانشجویان را سلامت و سعادت و عزت، عنایت فرماید. خداوند این نهضت را افروخته تر کند. خداوند دست جنایتکاران را قطع کند.
و السلام علیکم و رحمه اللَّه و برکاته‌

«۱»- اشاره به یورش کماندوهای شاه به مدرسه فیضیه قم در ۲ فروردین ۱۳۴۲.


امام خمینی (ره)؛ 19 اردیبهشت 1358

صوت مطلب

کیفیت متوسطحجم 4/40 مگابایتبیشتر

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: